تصاویر چهار فرش دستباف صادراتی با مساحت ۲۰۰۰ متر

تصاویر چهار فرش دستباف صادراتی با مساحت ۲۰۰۰ متر طبق اعلام گمرک ایران اخیرا چهار فرش دستباف تبریز به مساحت 2000 متر مربع به امارات صادر گردیده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، اعلام سیدروح اله لطیفی- سخنگوی گمرک- نشان میدهد که این چهار فرش، شامل دو فرش ۶۰۰ متر مربعی در ابعاد ۳۰ متر در ۲۰ متر و دو فرش ۴۰۰متر مربعی با ابعاد ۲۰ متر در ۲۰ متر بوده است.

بر اساس این گزارش، این فرش ها طی هفت سال بافته شده است و در ۱۵ سال قبل فرش هایی با این مساحت، بافته و صادر نشده بود و این امر، یک اتفاق مناسب برای تولید و صادرات فرش دستباف بشمار می رود.

به گفته سخنگوی گمرک، این فرش ها با طی مراحل اداری و گمرکی از اداره کل گمرک غرب تهران به کشور امارات متحده عربی صادر شد.

در این رابطه یادآور می شود که در گزارشی که سال قبل از طرف گمرک به وزارت صمت ارائه شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه فرش دستباف ایرانی در میان اقلام صادراتی اعلام شده بود که که صادرات این کالا درسال ۱۳۷۲ به اوج خود رسیده و حدود دو میلیارد دلار بوده و برای پنج تا هفت میلیون نفرشغل ایجاد کرد، اما به تدریج کاهش صادرات اتفاق افتاده است؛ بطوریکه به حدود ۲۴۰ میلیون دلار درسال ۱۳۹۷ و بعد از اعمال تحریم ها به ۷۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حدود ۵۰ میلیون دلار رسیده است.













منبع:

1401/03/08
23:45:11
5.0 / 5
511
تگهای خبر: وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری