فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی:

یک هزار نیروی جدید مورد نیاز یگان حفاظت میراث فرهنگی است

یک هزار نیروی جدید مورد نیاز یگان حفاظت میراث فرهنگی است به گزارش آثارنیوز فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی ضمن اشاره به مشکلات نیروی انسانی در این یگان، اظهار داشت: یگان حفاظت میراث فرهنگی نیازمند یک هزار نفر نیروی انسانی جدید است.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، سردار حسن مهری در حاشیه بازدید ظهر چهارشنبه خود از آثار تاریخی سمنان و در دیدار با مسؤلان یگان محافظت از میراث فرهنگی این استان با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی و تجهیزات دو مشکل اساسی یگان است، تاکید داشت: به ازای هر دو هزار اثر تاریخی یک نیروی انسانی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه دو هزار نیروی حفاظت در مجموعه میراث فرهنگی کشور وجود دارد، ابراز کرد: اگر بخواهیم که به خوبی از میراث این کشور بهره بگیریم و مشکلات کمبود نیرو را بر طرف نماییم احتیاج به یک هزار نفر دیگر در این مجموعه داریم.
فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه آثار تاریخی این کشور بعضاً نیازمند حفاظت شبانه روزی هستند، تصریح کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با کمبود نیرو مواجه می باشد و این کار را دشوار می سازد.
فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه تنها نیروی حفاظتی برای حفظ میراث فرهنگی مؤثر نیست بلکه باید فرهنگ سازی هم مد نظر باشد، اظهار داشت: اگر مشارکت اجتماعی و فرهنگ سازی در زمینه محافظت از میراث فرهنگی در جامعه بیشتر از پیش پرداخته شود می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.


منبع:

1401/03/05
23:12:16
5.0 / 5
435
تگهای خبر: آثار تاریخی , تاریخ , زمینه , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری