راه اندازی خبرگزاری نوروز در کاخ نیاوران

راه اندازی خبرگزاری نوروز در کاخ نیاوران آثارنیوز: همزمان با روز پاسداشت زبان فارسی، پایگاه خبری نوروز در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران افتتاح شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی کاخ نیاوران، با هدف توسعه امکانات ادبی فرهنگی و ایجاد همبستگی عمیق تر بین ملل نوروز، اولین خبرگزاری تخصصی نوروز با همکاری مؤسسه جهانی عید نوروز، مرکز آفرینش های فرهنگی هنری نوروز و مجموعه نیاوران راه اندازی و دفتر آن در این مجموعه آغاز به کار کرد.
با تأسی از رهنمودهای رهبری با محتوای پاسداشت زبان فارسی، همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی پارسی و پاسداشت زبان فارسی بعنوان میراث دار میراث ناملموس، این پایگاه جهت اطلاع رسانی و ارتقای اطلاعات اجتماعی منطقه ملل نوروز، فعالیت خودرا آغاز نموده است.
پایگاه خبرگزاری نوروز، دروازه اندیشه های صلح بشری است و همه اندیشمندان، محققین، پژوهشگران و کسانی که برای انسانیت و صلح در تلاش هستند می توانند گفتارهای خودرا از این طریق به گوش جهانیان برسانند.
این پایگاه برای ادامه کارهای مؤسسه جهت تحرکات صلح طلبانه و نشان دادن منطقه سبز صلح در میان ملل نوروز به راه افتاده است.
بر اساس این گزارش امیر عبدی پور، رییس مؤسسه جهانی عید نوروز درباب راه اندازی خبرگزاری نوروز اشاره کرد: در دنیای فعلی باید با دیپلماسی فرهنگی به حوزه صلح وارد شد و افتخار ما این است که این خبرگزاری را برای وحدت منطقه و ملل نوروز به وجود آورده ایم؛ و امیدواریم این ریشه های صلح را در زندگی مسالمت آمیز مردم گسترش دهیم.
مرکز آفرینش های فرهنگی هنری نوروز با همکاری مؤسسه جهانی عید نوروز و بنیاد ملل نوروز، فعالیت خودرا همزمان با سال جدید در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران آغاز نموده است؛ و در زمان حاضر با راه اندازی خبرگزاری نوروز درحال پیگیری برنامه های خود در زمینه ملی و بین المللی است. ایجاد و تقویت مدارهای صلح و دوستی و پیوند منافع و اشتراکات فرهنگی هنری در کشورهای مسلمان ملل نوروز از اهداف کلیدی مرکز یاد شده است.


منبع:

1401/02/26
19:16:46
5.0 / 5
652
تگهای خبر: اندیشه , تاریخ , راه اندازی , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری