هر زائر 200 یورو ارز همراه می گیرد

هر زائر 200 یورو ارز همراه می گیرد به گزارش آثارنیوز سازمان حج و زیارت اعلام نمود: بانک مرکزی با پرداخت 200 یورو ارز همراه زائر در حج امسال موافقت کرده است.


سهمیه حج ایران امسال حدود ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر است که طبق اعلام بانک مرکزی هر زائر امکان دریافت ۲۰۰ یورو یا معادل آنرا به دلار دارد. هنوز مشخص نشده این میران ارز با چه نرخ ریالی به زوار عرضه خواهد شد. محمد آزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در این زمینه به ایسنا اظهار داشت: قرار شده دستورالعمل نرخ خرید ارز همراه زائر را بانک مرکزی اعلام نماید.
ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۱ بعد از دو سال وقفه از ساعت ۱۰ بامداد روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه شروع شده است و سازمان حج و زیارت بر طبق سهمیه محدودی که به ایران اختصاص داده شده، اولویت را به افرادی اختصاص داده که در سال ۱۳۹۹ برای حج تمتع ثبت نام و هزینه آنرا پرداخت کرده بودند، اما با همه گیری کرونا و تعلیق حج برای اتباع خارجی، از حضور در این مراسم بازماندند.
مطابق شرطی که عربستان برای حج امسال تعیین کرده است، فقط متولدان تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۳۶ و بعد از آن (افراد کمتر از ۶۵ سال) که حداقل دو دُز واکسن کووید-۱۹ مورد تایید عربستان را تزریق کرده اند و تاریخ ودیعه گذاری بانکی آنها (ثبت نام اولیه در بانک ملی) مربوط به تاریخ ۱۳۸۶/۳/۲۲ و پیش از آن باشد، امکان ثبت نام دارند.
هزینه ای که سازمان حج و زیارت برای حج تمتع امسال اعلام نموده در کمترین حالت ۳۴ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان و در بالاترین سطح ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
گذرنامه زوار باید حداقل تا ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ اعتبار داشته باشد.
ثبت نام در کاروان های حج بوسیله سامانه tamatoreserve.haj.ir امکان پذیر است. به زوار ۷۲ ساعت مهلت داده شده تا رزرو اولیه خودرا قطعی کنند، در غیر این صورت رزرو باطل شده و نفر بعدی جایگزین می گردد.




منبع:

1401/02/18
15:06:39
5.0 / 5
415
تگهای خبر: تاریخ , خرید , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری