ایران آماده میزبانی از هواداران فوتبال می شود

الجزیره: ایران ارزان تر از قطر برای اسکان هواداران جام جهانی

الجزیره: ایران ارزان تر از قطر برای اسکان هواداران جام جهانی به گزارش آثارنیوز ایران درحال برنامه ریزی برای توسعه سفرهای هوایی و دریایی برای هواداران جام جهانی در قطر است. در اینباره، الجزیره در گزارشی به مبحث ارزان تر بودن اسکان در ایران پرداخته و توافقات اخیر ایران و قطر را مرور کرده است.



به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از الجزیره، ایران با بسیج برنامه های خود برای میزبانی از هواداران جام جهانی فوتبال که در کشور همسایه اش برگزار می شود، به مجموعه ای از توافق ها با قطر دست یافته است.

جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل قطر در جریان سفر دو روزه خود به جزیره کیش میهمان رستم قاسمی وزیر راه ایران بود که با امضای توافقنامه هایی همراه بود. دو کشور همینطور توافق کردند که تعداد پروازهای بین خویش را بالا برند. هدف از افزایش همکاری، تسهیل اقامت هواداران در جزیره کیش است که با پرواز ۴۰ دقیقه ای یا ۶ ساعته با قایق از دوحه فاصله دارد.

همکاری در جام جهانی مبحث یکی از ۱۴ قراردادی بود که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و امیر قطر در اواخر فوریه در دوحه امضا کردند. رهبران دو کشور همینطور در تماس تلفنی در مورد توافقات اخیر گفتگو کردند.

در حالی که کیش تمرکز اصلی است، مقامات ایرانی هم چنین امیدوارند بتوانند از سایر جزایر و شهرهای جنوب استان هرمزگان برای استقبال از هواداران استفاده کنند. آنها همینطور می خواهند به صورت بالقوه بعضی از اقدامات را فراتر از جام جهانی انجام دهند تا روابط گردشگری و سفر بین دو کشور را تقویت نمایند، اما جزئیات هنوز مشخص نیست. رستم قاسمی گفت انتظار دارد صدها هزار هوادار جام جهانی در ایران بمانند.

وزیر راه ایران اظهار داشت: حالا درحال برنامه ریزی هستیم تا زمینه را برای علاقمندان و توریستهای خارجی فراهم نماییم تا در اوقات فراغت خود به ایران سفر کنند تا از جاذبه های کشورمان هم دیدن کنند.

اقامت در ایران احتمالاً برای بازدیدکنندگان خارجی بسیار ارزان تر از کسانی است که در قطر هستند که این امر به خاطر سقوط ارزش ریال ایران به سبب تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده در سالهای اخیر است. مقامات ایرانی امیدوارند که هواداران در کیش بمانند و سفرهای رفت و برگشتی در طول جام جهانی داشته باشند. این امر به صنعت گردشگری ایران هم کمک خواهدنمود که در سالهای اخیر به خاطر کرونا صدمه دیده است.

محمد محمدی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم اظهار داشت: الان روزانه ۷۲ پرواز بین ایران و قطر انجام می شود. او اظهار داشت که این تعداد می تواند به ۱۰۰ پرواز در روز افزایش یابد. محمدی هم چنین اظهار داشت که ایران می تواند در دوره جام جهانی انتقال محموله بین دو کشور را تسهیل کند.

ایران هم چنین در تلاش است برای تسهیل سفر دریایی به قطر از کشتی های تفریحی جدید استفاده نماید. علی اکبر صفایی معاون وزیر راه وعده داد تا عید سعید فطر چند خط جدید سفرهای دریایی فعال شود.

برای تشویق و تسهیل سفرهای بیشتر، انتظار می رود ایران ویزای مورد نیاز برای بازدیدکنندگان ورودی از قطر را هم لغو کند.

لیلا اژدری، رئیس اداره گردشگری خارجی ایران اظهار داشت: وزارت امور خارجه با لغو روادید سفر از قطر به مدت دو ماه در طول جام جهانی که در ۱۸ دسامبر تمام می شود موافقت کرده است. وی اظهار داشت که بازدیدکنندگان می توانند برای اقامت ۲۰ روزه در طول این دو ماه، که تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد، برای گذرنامه مجانی یک یا چند بار ورود درخواست دهند.





منبع:

1401/01/25
13:09:47
5.0 / 5
426
تگهای خبر: اقامت , پرواز , تاریخ , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری