ساوری مطرح كرد؛

هشدارهای شورای پیش گیری از جرم در ارتباط با سفرهای خارجی

هشدارهای شورای پیش گیری از جرم در ارتباط با سفرهای خارجی آثارنیوز: رییس دبیرخانه شورای عالی پیش گیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ارتباط با سفر هموطنان به خارج از کشور هشدارهایی را اعلام نمود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، علیرضا ساوری گفت؛ در هنگام سفر خارجی برخی مشکلات برای هموطنان ایرانی بروز می کند که در بعضی موارد ناخواسته منجر به بازداشت یا محکومیت آنان می شود پس آگاهی از برخی اطلاعات کلی با هدف پیش گیری از تکرار حوادث برای سایر هموطنان حائز اهمیت می باشد.
رئیس کمیته پیش گیری از جرایم ایرانیان خارج از کشور عنوان کرد: هموطنان در طول سفر خارجی در قالب توریستی یا اقامتی نباید به هیچ وجه بسته یا امانتی تحت عنوان دارو یا هر عنوان دیگر از «اشخاص ناشناس» حتی ایرانیان، برای انتقال به کشور مقصد قبول کنند همین طور همراه داشتن گذرنامه معتبر، تهیه بلیط برگشت از ایران، همراه داشتن ارز کافی، تکمیل اظهارنامه ارزی در صورت داشتن بیش از ۱۰ هزار دلار هنگام ورود به کشور خارجی، همراه داشتن یک نسخه کپی از گذرنامه، بلیط و سایر مدارک برای مسافرت خارجی لازم است.
ساوری اضافه کرد: شماره تلفن های ضروری خصوصاً تلفن پلیس و سفارت ایران را همراه داشته باشید. حتی المقدور به صحنه های تجمع، تظاهرات خیابانی، درگیری و امثال آن نزدیک نشوید و در صورت بازداشت حتما موضوع را به سفارت اطلاع دهید.
مشاور ارشد معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم قوه قضائیه به هموطنان عازم به خارج از کشور هشدار داد از هر گونه نزاع و درگیری پرهیز کنند برای اینکه در بعضی از کشورها حتی اگر درگیری به صلح و سازش ختم شود، جنبه عمومی جرم تعقیب می شود.
ساوری افزود: هنگام خرید حتی الامکان از کارتهای اعتباری بجای وجه نقد استفاده کنید و بعد از خرید برچسب مخصوص فروشگاه بر روی کیسه های خرید را تا رسیدن به محل اقامت جدا نکنید و رسید خرید را نگهداری کنید.
وی اظهار نمود: هموطنان در مورد وعده های فریبنده و وسوسه انگیز از قبیل گرفتن اقامت، مساعدت در کاریابی، تجارت، تهیه روادید اروپا، تهیه روادید کار، گذرنامه جعلی و … هوشیار باشند. این پیشنهادها به طور معمول از طرف عوامل قاچاقچیان مطرح می شود و قبول آنها حوادث بسیار تلخ و جبران ناپذیری به دنبال دارد.
ساوری افزود: اینگونه افراد اغلب قربانیان خودرا در بعضی جرایم مشارکت می دهند و بعد از گرفتن پول، موجبات بازداشت آنها را فراهم می کنند.
وی اظهار داشت: حالا خیلی از هموطنان به سبب ناآگاهی از خیلی از موضوعات و قوانین سایر کشورها در هنگام عزیمت به مسافرت خارج از کشور از طرف پلیس کشور ثالت دستگیر و اکنون در زندان های آنها تحمل کیفر می کنند.


1401/01/23
10:28:13
5.0 / 5
595
تگهای خبر: اقامت , توریست , خرید , سفارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری