آمار اقامت نوروزی در تهران

آمار اقامت نوروزی در تهران مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اظهار داشت: بیشتر از ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در (اقامتگاه های رسمی) استان تهران ثبت شده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، تهران سال جاری بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برای اولین بار جزو ۱۰ استان پراقامت قرار گرفت. محمدعلی فرخ مهر ـ رئیس جامعه حرفه ای هتل ها، هتل آپارتمان ها و پانسیون های استان تهران ـ هم در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نمود که مراکز اقامتی تهران حضور وصف ناپذیری از گردشگران را در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ تجربه کردند که از آغاز انقلاب اسلامی سابقه نداشته است.
پرهام جانفشان ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران ـ اظهار نمود: تهران در نوروز سالهای گذشته کمترین درصد سطح اِشغال مراکز اقامتی را نسبت به میانگین سالانه خود داشت، اما در نوروز ۱۴۰۱ مراکز اقامتی میانگین سطح اِشغال بالای ۸۵ درصد را تجربه کردند.
وی همینطور اظهار داشت: بنا بر اعلام مرکز کنترل راه های استان، تعداد خودرو های ورودی به استان تهران ۵ میلیون و ۵۰۰هزار وسیله نقلیه بوده که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.
در عین حال، سرهنگ عین الله جهانی ـ معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور ناجا ـ از خروج بیشتر از پنج میلیون و ۵۰۰ خودرو با پلاک و تلفن همراه با پیش شماره تهران از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه اطلاع داده و این آمار را "بی سابقه" دانسته بود.



1401/01/17
21:45:01
5.0 / 5
626
تگهای خبر: اقامت , بنا , خودرو , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری