مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم:

اشتغال آفرینی صنایع دستی قم آموزش محور می شود

اشتغال آفرینی صنایع دستی قم آموزش محور می شود قم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم اظهار داشت: در سال جدید صنایع دستی استان برای حرکت به سمت اشتغال آفرینی آموزش محور می شود.



علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم طی گفت وگویی بیان نمود: قم، استانی با ظرفیت گردشگری پذیری بالا، سالانه میزبان میلیونی مسافران است که باید از این ظرفیت برای معرفی و عرضه صنایع دستی بعنوان سوغات بهره برد.

وی ادامه داد با عنایت به اینکه سال جدید با شعار «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از جانب مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، اضافه کرد: برآنیم تا با دانش بنیان شدن صنایع دستی به سمت اشتغال پایدار حرکت نماییم.

ارجمندی با بیان اینکه سال قبل ۱۰میلیارد تومان تسهیلات به صنایع دستی تعلق گرفت، اظهار داشت: ۸۰ درصد مجوزهای صادر شده پارسال برای مشاغل خانگی و ۲۰ درصد کارگاهی بوده است.

وی با تکیه بر اینکه سال جاری حداکثر مجوز صادر و تسهیلات در حوزه صنایع دستی دو برابری خواهد شد، اظهار داشت: امیدواریم با کمک دستگاه ها با اعطای حدکثری تسهیلات، حداکثر اشتغال را شاهد باشیم.

ارجمندی ضمن اشاره به اینکه یکی از اشکالات عمده صنایع دستی نبود فروش و بازاریابی مناسب می باشد، اظهار داشت: در سال جدید برگزاری بازار روزانه و هفتگی در محلات مختلف گامی در جهت پشتیبانی از مشاغل حوزه صنایع دستی استان خواهد بود.




1401/01/12
13:20:00
5.0 / 5
751
تگهای خبر: آموزش , صنایع دستی , فرهنگ , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری