سرپرست میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

مرمت حمام تاریخی روستای گرم دره 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مرمت حمام تاریخی روستای گرم دره 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به گزارش آثارنیوز سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مرمت حمام تاریخی روستای گرم دره تابحال ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، علیرضا جیلان بامداد یکشنبه در بازدید از روند اجرایی مرمت حمام تاریخی روستای «گرم دره»، اظهار نمود: برای مرمت این حمام تاریخی تابحال چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت: از این مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک میلیاردریال از محل اعتبارات استانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تأمین و هزینه شده است.
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استقامت بخشی پی و بدنه، حذف الحاقات نامناسب، مرمت اتاق های صدمه دیده، حذف اندودهای فرسوده و اجرای بندکشی و کف فرش سنتی از مهم ترین اقدامات در مرمت بنای تاریخی حمام روستای «گرم دره» به حساب می آید.
جیلان افزود: تسریع در روند تکمیل عملیات مرمت حمام تاریخی روستای «گرم دره» در اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری قرار دارد.


منبع:

1400/11/25
09:24:35
5.0 / 5
704
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری