سرپرست میراث فرهنگی گیلان:

بناهای تاریخی گیلان به موزه تبدیل می شود

بناهای تاریخی گیلان به موزه تبدیل می شود به گزارش آثارنیوز سرپرست میراث فرهنگی گیلان ضمن اشاره به تبدیل بناهای تاریخی استان به موزه های تخصصی، اظهار داشت: این اقدام با هدف جذب گردشگران و معرفی صنایع دستی گیلان انجام می شود.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، ولی جهانی قبل از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح موزه تخصصی رشتی دوزی با اشاره به تبدیل بناهای تاریخی استان گیلان به موزه های تخصصی، اظهار نمود: این اقدام با هدف جذب گردشگران و معرفی صنایع دستی گیلان به مردم انجام می شود.
سرپرست میراث فرهنگی گیلان با اعلان اینکه سیاستگذاری های این سازمان تبدیل بناهای تاریخی به موزه با کاربری های مختلف است، اضافه کرد: از سال ۹۲ تابحال ۱۰ بنای تاریخی استان گیلان به موزه تبدیل گشته است.
وی اشاره کرد: در دهه فجر سال جاری ۴ موزه در فومن، رشت و تالش افتتاح می شود.
جهانی با اشاره به این که در هر شهرستان استان گیلان یک برند مشخص شده و به موزه تبدیل می شود، افزود: بعضی از موزه ها تا آخر سال جاری و برخی هم در سال آینده افتتاح می شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار داشت: بنای سردار امجد با تفاهم نامه سپاه به موزه دیرینه شناسی غرب گیلان تبدیل می شود.
وی با اعلان اینکه در مسافرت اخیر رئیس جمهور به گیلان بیشتر از ۷۵ میلیارد تومان مصوبه برای بخش گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: بیشتر این اعتبارات در امتداد توسعه موزه های استان است.


منبع:

1400/11/21
23:03:00
5.0 / 5
689
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , دیرینه شناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری