دیدن نوتردام پیش از آتشسوزی

دیدن نوتردام پیش از آتشسوزی به گزارش آثارنیوز بازدیدکنندگان از یک نمایشگاه حقیقت مجازی در پاریس این فرصت را دارند تا از کلیسای نوتردام در شرایط قبل از وقوع آتشسوزی مهیب بازدید نمایند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، نمایشگاه حقیقت مجازی «نوتردام ابدی» در پاریس با استفاده از هزاران تصویر وضوح بالا از کلیسای تاریخی نوتردام یک تور سه بعدی برای بازدید از ساختمان این بنای قرون وسطایی آماده کرده است.
در این نمایشگاه، بازدیدکنندگان با استفاده از یک هدست می توانند شاهد تاریخچه ۸۵۰ ساله کلیسای نوتردام یعنی از زمان ساخت آن در قرون وسطی تا بازسازی آن امسال باشند.
به قول مسئولان برگزاری این نمایشگاه، ۳۰ درصد از سود حاصل از فروش بلیت های این نمایشگاه به پروژه یک میلیارد یورویی بازسازی این کلیسا اختصاص خواهد یافت.
این نمایشگاه از هفته گذشته در پاریس شروع به کار کرد. در فصل بهار و پاییز این نمایشگاه در نقاط مختلف پاریس برگزار می شود و سپس به رم و نیویورک هم سفر خواهد نمود.
این نمایشگاه با همکاری یک کمپانی برگزار شده که در برگزاری نمایشگاه «مونالیزا: آن سوی شیشه»، اولین نمایشگاه حقیقت مجازی لوور هم نقش داشته است.




منبع:

1400/11/11
23:02:09
5.0 / 5
534
تگهای خبر: بنا , تاریخ , تصویر , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری