جزئیات مصوبات نشست شورای ملی زیارت با حضور رئیس جمهور در مشهد

جزئیات مصوبات نشست شورای ملی زیارت با حضور رئیس جمهور در مشهد خراسان رضوی نشست شورای ملی زیارت بعد از ۲ سال وقفه با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در مشهد برگزار گردید.



سید ابراهیم رئیسی امروز در نشست شورای ملی زیارت که با حضور بعضی از وزیران و مسؤلان خراسان رضوی در حرم رضوی برگزار و پیرامون زمینه های تسهیل گری در امور زائرین بحث شد، ضمن تاکید بر ارزانی هزینه های سفرهای هوایی و زمینی و اسکان زائرین اظهار نمود: زیارت نقش مهمی در ارتقای اخلاق، معرفت و فرهنگ دارد. اقتصاد زیارت مبحث مهمی است و نحوه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با این مورد باید سرلوحه کار شورایعالی زیارت قرار گیرد تا وظیفه هر یک از وزارت خانه ها مشخص شود.

وی همینطور بر اهمیت ارتباط وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان صداوسیما با یکدیگر جهت ترویج فرهنگ زیارت تصریح کرد.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی، در همین خصوص در گفتگو با ایسنا درباره مصوبات شورای ملی زیارت تصریح کرد: رئیس جمهور برای ارتقا و تسهیل خدمت به زائرین امام رضا(ع) میان ظرفیت های دستگاههای مختلف اعلام بسیج کرد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح شکرانه در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای پشتیبانی از زیارت آحاد مردم بخصوص خانواده ها و جوانان از مصوبات این نشست بود.

معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی با ادامه به سایر مصوبات این نشست اظهار داشت: تسهیل و تخفیف حمل و نقل، اقامت و تغذیه مورد نیاز دانشجویان، دانش آموزان و گروههای زیارتی و پشتیبانی از محل بودجه خانواده جمعیت مورد تصویب قرار گرفت.

گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: توجه به تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری مشهد و برون شهری در حوزه ریلی، هوایی و جاده ای از دیگر مصوبات جلسه کارگروه ملی زیارت بود.

وی افزود: ارتقای کارگروه ملی زیارت با مسئولیت رئیس جمهور و دبیرخانه دائمی استانداری خراسان رضوی تصویب گردید و ضمن تاکید بر محوریت زائرین امام رضا(ع)، توجه لازم به زائرین آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و شاهچراغ هم مورد تاکید قرار گرفت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: فعال شدن سازمان حج و زیارت با استفاده از ظرفیت دفاتر زیارتی سراسر کشور در امر سازماندهی و خدمت به زائرین امام رضا(ع) بخصوص زائرین خارجی مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: لزوم سازمان دهی لازم برای تسهیل و ارتقای خدمات برای حضور زائرین خارجی با محوریت دبیرخانه استانداری خراسان رضوی و استفاده از ظرفیت سازمان حج و زیارت و لزوم کاهش موانع موجود و حمایت های لازم از قبیل ویزا و... با همکاری وزارت خارجه و سایر دستگاههای مرتبط هم تصویب گردید.

گنابادی نژاد اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه هم موظف شد مصوبات قبلی کارگروه ملی زیارت که اجرا و اقدام نشده است را بررسی نموده و با اولویت در حد امکان اعتبار مورد نیاز آنرا تأمین کند.

وی اظهار داشت: تشکیل گروه فرهنگ و رسانه و گروه خدمات درمانی زائرین خارجی ذیل کارگروه ملی زیارت برای توجه و برنامه ریزی در امر فرهنگ و رسانه زیارت مورد تصویب قرار گرفت. همینطور طرح سرشماری و عرضه آمار زائر و زیارت به صورت رسمی و مستمر توسط مرکز آمار آیران از دیگر مصوبات این کارگروه بود.





منبع:

1400/10/18
17:10:22
5.0 / 5
519
تگهای خبر: اقامت , خدمات , زمینه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری