بررسی طرح تثبیت جداره غربی سازه های آبی شوشتر

بررسی طرح تثبیت جداره غربی سازه های آبی شوشتر آثارنیوز: جلسه بررسی طرح تثبیت و استواری بخشی، جداره غربی مجموعه میراث جهانی سازه های آبی شوشتر با حضور مدیرکل پایگاه های جهانی و ملی اجرا شد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ در این نشست که در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، اعضای شورای تخصصی پایگاه ها، مدیرانی از شرکت برق و شرکت آب خوزستان حضور داشتند.
در این جلسه مشاور طرح به ارائه و تشریح ابعاد مطالعات تخصصی شامل برداشت دقیق خصوصیات و مشخصات فنی، خاصیت های ژئوتکنیکی و لطمه های وارده پرداخت.
همچنین این مشاور در این جلسه به تحلیل و ارزیابی مطالعات انجام شده، ارائه روش ها و پیشنهادها، حفاظت اضطراری، روش های مهار، طرح تثبیت با ملاحظات حفظ اصالت اثر، حداقل مداخله و امکان برگشت پذیری و همین طور پیشنهادهای پایش برای خروج از وضعیت اضطراری جداره غربی سازه پرداخت.
در ادامه جلسه اعضای شورای تخصصی با در نظر گرفتن معیارها و ارزش های ثبت جهانی مجموعه به بحث و تبادل نظر درباب طرح های ارائه شده مشاور پرداختند و دغدغه های حفاظتی و نحوه دست یابی به راهکارهای متناسب تر را پیشنهاد دادند.
با توجه به پیچیدگی و حساسیت موضوع از وجوه مختلف فرهنگی و تاریخی، اهمیت جهانی اثر، ابعاد اجتماعی و فنی، در آخر جلسه و جمع بندی آن، فرهاد عزیزی مدیر کل پایگاه های جهانی و ملی، ضمن تأیید قسمتی از روند انجام شده و راهکارهای تقویت سازه ای، خواهان تکمیل مطالعات انجام شده با در نظر گرفتن پیشنهادهای جلسه و ضوابط خاص سایت های جهانی و برمبنای بررسی دوباره اصول استواری بخشی سازه های تاریخی شد.


منبع:

1400/10/15
20:37:24
5.0 / 5
521
تگهای خبر: بنا , تاریخ , سایت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری