صدور ۳ هزار ویزا با هدف جهش در ورود توریست

صدور ۳ هزار ویزا با هدف جهش در ورود توریست به گزارش آثارنیوز مدیر کل کنسولی وزارت خارجه با اشاره به اینکه صدور روادید برای ورود گردشگران بعضی از کشورها به ایران از ۵ تا ۶ برابر افزایش پیدا کرد، اظهار داشت: این میزان ویزا را از ۵۰۰ به ۳ هزار ویزا رساندیم.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، همایش مشترک فعالان گردشگری ایران و عراق از روز سوم آذرماه در هتل پردیسان مشهد شروع شده و تا ۵ آذرماه ادامه دارد. در ادامه نشست های بین طرف ایرانی و عراقی نشستی هم شب گذشته برگزار شد و افراد دیگری سخنرانی کردند.
در این برنامه محمود ادیب مدیر کل کنسولی وزارت خارجه بیان نمود: روادید درمانی کمک زیادی در سرپا نگه داشتن دفاتر گردشگری در کشور داشته است. برای ورود گردشگران بعضی از کشورها میزان صدور روادید را ۵ تا ۶ برابر افزایش دادیم یعنی این میزان را از ۵۰۰ روادید به سه هزار روادید رساندیم تا جهشی برای ورود توریست باشد.
وی اضافه کرد: هم اکنون روادید از سوی ایران برای عراقی ها در مرزهای هوایی و زمینی برداشته شده است. امیدواریم در دولت عراق هم این تصمیم گیری صورت گیرد و پس از لغو روادید هوایی، لغو روادید زمینی را هم برای ایرانی ها داشته باشیم.
در ادامه برنامه عبدالکریم جاسم کریم سرکنسول عراق در مشهد بیان نمود: سفر دلیلی برای آشنایی مردم دو کشور است. سفر سبب آشنایی بیشتر درباره اخلاق مردم دو کشور می شود. کسانی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند، نقش زیادی در معرفی فرهنگ دو کشور ایجاد می کنند. باآنکه ما در حوزه سیاسی بعنوان نمایندگان دولت و سفیر کشورها هستیم اما شما مدیران آژانس های مسافرتی نمایندگان مردم هستید.
سرکنسول عراق در مشهد خطاب به آژانس های مسافرتی اظهار داشت: نقش شما در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و همکاریهای بین دو کشور بسیار مهم می باشد. ما باید بکوشیم سختی های یک مسافر برطرف شود. ایمان دارم این همایش یکی از گام های اساسی برای تحقق این امر خواهد بود.
وی بیان نمود: مسافران می توانند از راه دفاتر مسافرتی به سفر بروند. این مورد دال بر آن نیست که آژانس از مسافر سوءاستفاده کند. او همینطور درباره صدور روادید دانشجویی عنوان کرد: صدور روادید برای دانشجویان عراقی گرفتار مشکل است. زمانی که دانشجو اقدام می کند، بعد از مدت طولانی نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. این یک ضعف است. ما دانشجویان عراقی را تشویق می نماییم که در ایران تحصیل کنند.


منبع:

1400/09/07
13:47:57
5.0 / 5
660
تگهای خبر: توریست , سفر , فرهنگ , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری