ششمین برنامه داوری مهر اصالت ملی در 9 منطقه

ششمین برنامه داوری مهر اصالت ملی در 9 منطقه مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری ششمین دوره برنامه داوری مهر اصالت ملی در ۳۱ استان کشور و در چارچوب ۹ منطقه اطلاع داد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، ویدا توحدی با بیان این خبر اظهار داشت: برنامه مُهر اصالت ملی که به منظور تبیین داوری معیارهای خاص صنایع دستی و مقدمه ای برای آمادگی در برنامه مُهر اصالت بین المللی شورای جهانی صنایع دستی برگزار می شود، در شرایط جدید و به اقتضای نیاز روز بازنگری و بازطراحی شده است.
مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اضافه کرد: این برنامه در ۳۱ استان، در چارچوب ۹ منطقه برگزار می شود، محصولات مربوطه در مراکز این منطقه تجمیع شده و تحت نظر نمایندگان و مقامات ارشد معاونت صنایع دستی از جانب سه تا پنج داور مجرب و غیربومی ارزیابی می شوند.
او اضافه کرد: دبیر این مناطق هم مدیران کل استان هایی هستند که میزبانی را برعهده دارند و در حکمی از جانب معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعنوان دبیر انتخاب می شوند.
توحدی در ادامه اظهار داشت: منطقه یک به مرکزیت خوزستان، شامل استانهای خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد، منطقه دو به مرکزیت آذربایجان غربی، شامل استانهای آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی، منطقه سه به مرکزیت کرمان، شامل استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، منطقه چهار به مرکزیت مازندران، شامل استانهای مازندران، گلستان و سمنان و منطقه پنج به مرکزیت البرز، شامل استانهای البرز، تهران و مرکزی، تعیین شده است.
او خاطرنشان کرد: همینطور منطقه شش به مرکزیت کرمانشاه، شامل استانهای کرمانشاه، ایلام، لرستان، کردستان و همدان، منطقه هفت به مرکزیت یزد، شامل استانهای یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان، منطقه هشت به مرکزیت قزوین، شامل استانهای قزوین، گیلان و زنجان و منطقه ۹ به مرکزیت خراسان رضوی، شامل استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، تقسیم بندی شده است.
مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خاطرنشان کرد: با عنایت به لزوم استفاده از تکنولوژی های جدید امیدواریم در آینده نزدیک سایتی طراحی شود تا از راه آن، بدون احتیاج به حضور فیزیکی، داوطلبان بتوانند در این برنامه محصولات خویش را شرکت دهند.
توحدی تصریح کرد: در پنج دوره داوری مهر اصالت ملی که تا کنون برگزار شده، ۵۸۵۶ اثر موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده اند. ضمن این که ۳۱۸ اثر از ایران مهر اصالت بین المللی دریافت کرده اند.


منبع:

1400/08/29
20:33:39
5.0 / 5
570
تگهای خبر: آموزش , سایت , شركت , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری