معاون میراث فرهنگی اعلام كرد

تعطیلی موقت موزه گنجعلیخان کرمان به دلیل تعمیرات

تعطیلی موقت موزه گنجعلیخان کرمان به دلیل تعمیرات کرمان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از تعطیلی موقت موزه مردم شناسی گنجعلیخان کرمان اطلاع داد.


«مجتبی شفیعی» امروز ۲۳ آبان ماه با بیان این مطلب اظهار داشت: این موزه از نیمه اول دیماه سال جاری باردیگر بازگشایی می شود.
وی اظهار نمود: الان عملیات ساماندهی سیستم های برقی و حفاظتی موزه گنجعلیخان درحال اجراست و امیدواریم این موزه از نیمه اول دیماه سالجاری بازگشایی و باردیگر میزبان علاقمندان و گردشگران به آثار تاریخی شود.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه کرد: حمام گنجعلیخان یکی از آثار تاریخی در ارتباط با دوران صفوی شهر کرمان است که در ضلع جنوبی میدان گنجعلیخان قرار دارد.
وی تصریح کرد: این حمام تاریخی به همراه دیگر بخش های مجموعه گنجعلیخان ۲۶ اردیبهشت ۱۳۴۷ با شماره ثبت ۸۲۹ بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
شفیعی ضمن اشاره به این که حمام گنجعلیخان کرمان هم اکنون نقش و کارکرد گردشگری دارد و به موزه مردم شناسی تبدیل گشته، تصریح کرد: این موزه جزو بناهای شاخص تاریخی مورد علاقه گردشگران ایرانی و خارجی برای بازدید است.




منبع:

1400/08/24
15:24:34
5.0 / 5
776
تگهای خبر: آثار تاریخی , بنا , تاریخ , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری