عضو شورای شهر:

محله امامزاده یحیی نماد تاریخی تهران شود

محله امامزاده یحیی نماد تاریخی تهران شود به گزارش آثارنیوز عضو شورای شهر اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت بالای محله امامزاده یحیی میتوان از آن بعنوان نماد تاریخی شهر تهران بهره برد و پیشنهاد من این است تا جای ممکن بناهای تاریخی خصوصی اداره و حفظ بشوند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به همراه مدیران شهری و تعدادی از اهالی محله، از اماکن تاریخی، مذهبی و بافت فرسوده سطح محله امامزاده یحیی بازدید کردند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ضمن بازدید به هویت تاریخی و قدمت این محله اشاره نمود و اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت های موجود محله امامزاده یحیی باید با همراهی شهروندان و ارگان های مربوطه در جهت حفظ و نگهداری بناهای قدیمی شهر گام برداریم.

عباسی ضمن زیارت امامزاده یحیی از خانه فرهنگ محله، خانه ی تاریخی مهربان، موزه تهران قدیم و … دیدن کرد و با تکیه بر حفظ اصالت بناهای قدیمی شهر تهران اضافه کرد: باید خانه های قدیمی که از پتانسیل های بالای تاریخی و فرهنگی برخوردار می باشند محافظت گردد چون که ما باید در جهت صیانت از بناهای تاریخی و قدیمی همچون امامزاده یحیی گام های جدی تری برداریم.

ایشان در ادامه مطرح کرد: با عنایت به ظرفیت بالای این محله میتوان از آن بعنوان نماد تاریخی شهر تهران بهره برد و پیشنهاد من این است تا جای ممکن بناهای تاریخی خصوصی اداره و حفظ بشوند.


منبع:

1400/08/16
13:29:15
5.0 / 5
567
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری