چشمه های قیر، پدیده ای نادر و جذاب برای گردشگران

چشمه های قیر، پدیده ای نادر و جذاب برای گردشگران ایلام چشمه قیر دهلران با خاصیت گوگردی بعنوان یک پدیده نادر طبیعی یک اثر توریستی برای گردشگران است.


چشمه های قیر شامل یک چشمه اصلی و سه چشمه فرعی است که در حدود ۸۵ هکتار مساحت دارد و برای رسیدن به این چشمه سیاه رنگ که دهانه آن ۹ متر است باید از شهر دهلران به سمت بوستان جنگلی آبگرم رفت.
این اثر طبیعی بعنوان یکی از آثار تفریحی، توریستی استان ایلام و با ظرفیت اقتصادی ویژه در شهر دهلران قرار دارد و سالیانه خصوصاً در روزهای نوروز افراد و گردشگران زیادی از این اثر طبیعی بازدید می کنند.
چشمه قیر دهلران از پدیده های طبیعی ایران در این شهرستان است که در شمال شرقی دهلران و در دامنه سیاه کوه واقع است. چشمه های قیر همراه با آب از زمین می جوشد و در سرچشمه حوضچه ی طبیعی سیاه رنگی تشکیل داده و در راه کوتاه جریان دارد.
«حبیب الله محمودیان» استاد دانشگاه اظهار داشت: این اثر طبیعی در لیست آثار تاریخ طبیعی کشور ثبت شده است، در دوران گذشته از قیر طبیعی منطقه برای قیراندود کردن پشت بام ها استفاده می شد.
محمودیان اضافه کرد: در منابع تاریخی به شهری به نام «منس» در منطقه اشاره شده که پشت بام خانه های این شهر با قیر اندود شده و آثار به جامانده از شهرهای تاریخی در منطقه ی دهلران و موسیان همچون تپه های قبل از تاریخ موسیان به سبب نزدیکی با چشمه قیر ممکنست بقایای شهر منس باشد.



1400/08/12
12:12:27
5.0 / 5
808
تگهای خبر: تاریخ , توریست , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری