آخرین نمایش برنزهای بنین در فرانسه

آخرین نمایش برنزهای بنین در فرانسه موزه ای در فرانسه برای آخرین بار میزبان مجموعه ای از برنزهای بنین خواهد بود که به کشور اصلی شان بازگردانده خواهند شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، روز سه شنبه مجموعه ای از آثار تاریخی مشهور به برنزهای بنین قبل از آن که طی مراسمی به کشور مبدأ بازگردانده شوند برای آخرین بار در موزه «کی برنلی» (Quai Branly) واقع در فرانسه به نمایش درآمدند.
این مجموعه شامل ۲۶ اثر تاریخی غارت شده می شود که به مدت شش روز در این موزه به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.
تصمیم برای بازگرداندن این آثار در ماه جاری، به دنبال افزایش درخواست کشورهای آفریقایی از اروپا برای بازگرداندن آثار تاریخی استعماری از موزه ها اتخاذ شده است.
اقدام برای استرداد این مجموعه برنزهای بنین همینطور بخشی از برنامه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای بهبود بخشیدن به چهره این کشور در آفریقا بخصوص در بین افراد جوان است.
این گنجینه به پادشاهی «داهومی» واقع در جنوب «بنین» امروزی متعلق می باشد و شامل تخت پادشاهی آخرین شاه «داهومی»، سه مجسمه، چهار در قصر و چندین محراب قابل حمل می شود.
«امانوئل ماکرون» هم چهارشنبه از این نمایشگاه بازدید خواهد نمود.
موزه «کی برنلی» که مجموعه عظیمی از آثار تاریخی آفریقایی را در خود جای داده، روند بازنگری ۳۰۰هزار اثر تاریخی را شروع کرده است. هدف از این کار شناسایی آثاری است که با وجود خشونت و بدون رضایت مالک آنها و یا بعنوان غنیمت جنگی یا با اجبار از مستعمره ها به این موزه رسیده اند.




منبع:

1400/08/05
19:54:16
5.0 / 5
1023
تگهای خبر: آثار تاریخی , تاریخ , گنج , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری