یک کشف جدید در تاریخ مومیایی مصر

یک کشف جدید در تاریخ مومیایی مصر نتایج جدید تحقیقات بر روی بقایای مومیایی شده یک فرد عالی رتبه نشان میدهد قدمت به کارگیری روش پیشرفته مومیایی کردن در مصر باستان بیشتر از چیزی است که قبل تر تصور می شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، برمبنای شواهد جدیدی که می توانند به بازنویسی کتاب های تاریخی منجر شوند، مصریان باستان استفاده از روش های پیچیده مومیایی کردن را حدود ۱۰۰۰ سال قبل تر از آن چه قبل تر تصور می شد آغاز نموده بودند.
نتایج بررسی ها نشان میدهد بقایای فرد عالی رتبه ای به نام «خووی» (Khuwy) که در سال ۲۰۱۹ کشف شده، بسیار قدیمی تر از آنست که قبل تر تصویر می شد و در حقیقت از آن می توان بعنوان یکی از قدیمی ترین مومیایی های مصری نام برد که تا حالا کشف شده است. کارشناسان معتقدند این مومیایی به «پادشاهی نوین» بازمی گردد و این یعنی روش های مومیایی کردن در حدود ۴۰۰۰ سال قبل بسیار پیشرفته بوده اند.
گمان نمی رفت مصریان باستان توانسته باشند قبل از ۱۰۰۰ سال قبل به پیچیدگی های روند مومیایی کردن این فرد و خاصیت های موادی که برای این کار مورد استفاده قرار گرفته است، دست یافته باشند.
پروفسور «سلیما اکرم» مدیر بخش مصرشناسی دانشگاه آمریکایی واقع در قاهره و یکی از کارشناسان برجسته تاریخچه مومیایی کردن در گفت و گو با گاردین بیان کرد: «اگر این مومیایی قطعه یک مومیایی متعلق به «پادشاهی کهن» باشد، تمامی کتاب های درباره مومیایی کردن و تاریخچه «پادشاهی کهن» باید اصلاح شوند... این مسئله بطور کلی برداشت ما از روند تکامل مومیایی کردن را تغییر خواهد داد.»
این کارشناس اضافه کرد: «تاکنون ما گمان می کردیم مومیایی کردن در «پادشاهی کهن» تاحدودی ساده است یعنی از روش های ساده از بین بردن رطوبت استفاده می شده است، همیشه موفقیت آمیز نبوده، مغز از بدن جدا نمی شده و فقط در بعضی از موارد اعضای داخلی بدن را خارج می کردند.»



1400/08/03
21:59:46
5.0 / 5
790
تگهای خبر: بنا , تاریخ , تصویر , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری