یادداشت مهمان؛

آموزش سواد گردشگری باید از داخل وزارت میراث فرهنگی آغاز شود

آموزش سواد گردشگری باید از داخل وزارت میراث فرهنگی آغاز شود به گزارش آثارنیوز اگر چارت سازمانی وزارت خانه میراث فرهنگی گرفتار تغییر نشود و معاونت آموزشی همچنان به کار خود ادامه دهد، سواد گردشگری می تواند به یکی از اصلی ترین برنامه های این وزارت خانه تبدیل گردد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، محمدرضا جابری کارشناس رسانه و گردشگری در یادداشتی که آنرا در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد نوشت: آموزش اساس و زیربنای هر تغییر و تحول مثبتی است و برای توسعه پایدار و فراگیر گردشگری چاره ای جز شروع آموزش و فرهنگ سازی گسترده و عمومی «سواد گردشگری» نداریم.

متأسفانه روزی نیست که با خبری از تخریب و نابودی آثار تاریخی سپری نشود و در این بین سهم مسؤلان کم اطلاع و بعضی از مردم ناآگاه بیشتر از سایرین است که با اندکی آموزش و اطلاع رسانی میتوان جلوی خیلی از تخریب ها و صدمه ها را گرفت.

نبود آموزش ها و مهارت های در ارتباط با گردشگری در مدارس، عدم وجود برنامه های تلویزیونی در زمینه گردشگری مسئولانه، سیاست های چندگانه در زمینه گردشگری، وجود مراکز مختلف تصمیم گیری و سیاستگذاری و ده ها مورد دیگر سبب شده میراث فرهنگی و محیط زیست صدمه های جدی و غیر قابل جبران ببینند و عزم و اراده ای از جانب هیچ مرجعی برای توقف این روند خطرناک و غلط دیده نمی شود!

نبود آموزش های اصولی و زیربنایی سبب شده کسانی که در مسند ریاست قرار می گیرند فاقد دانش، تجربه و مهارت لازم برای پیشرفت و توسعه گردشگری باشند و اقدامات آنان در نهایت منجر به افزوده شدن مشکلی بر مشکلات قبلی و سبب از بین رفتن تلاشهای دلسوزان و حامیان میراث فرهنگی و محیط زیست هم می شود!

اگر چارت سازمانی وزارت خانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرفتار تغییر نشود و معاونت آموزشی همچنان به کار خود ادامه دهد، «سواد گردشگری» می تواند به یکی از اصلی ترین برنامه های این وزارت خانه تبدیل گردد تا هم به آموزش و تربیت مدیران خود و همینطور آموزش عمومی و همگانی مردم و جامعه بپردازد که در این صورت گام بزرگی را در راه نجات آثار تاریخی، محیط زیست و توسعه پایدار و فراگیر گردشگری برداشته است.

اگر مدیران و مسؤلان وزارت خانه گردشگری گوش و چشم خویش را بر نارسایی ها و انتقادها نبندند و خواستار پیشرفت کشور در این شرایط سخت و دشوار باشند، با کمک انجمن ها، فعالان و خبرنگاران این حوزه میتوان روزهای خوب و خوشی را برای گردشگری ایران عزیزمان رقم زد.


منبع:

1400/08/03
09:28:21
5.0 / 5
690
تگهای خبر: آثار تاریخی , آموزش , بنا , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری