رئیس شورای شهر تاكید كرد:

مقصر تخریب مدرسه تاریخی ظفر مشخص شود

مقصر تخریب مدرسه تاریخی ظفر مشخص شود به گزارش آثارنیوز همدان رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن اشاره به تخریب مدرسه تاریخی ˮظفرˮ اظهار داشت: این اتفاق باید بیشتر بررسی شود و مقصر تخریب این بنای پرارزش مشخص شود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، محمود مسگریان دوشنبه ۱۲ مهرماه در جلسه فوق العاده کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان اظهار نمود: این تخریب زمانی صورت گرفت که هیچ یک از ارگان ها در جریان نبودند.
وی ضمن اشاره به این که تخریب مدرسه ظفر باید مراحل قانونی خویش را طی می کرد و واجد ارزش تاریخی بودنش مشخض می شد، اضافه کرد: هر گونه تغییری در بافت تاریخی استعلام از میراث فرهنگی را لازم دارد که در مورد مدرسه ظفر این اتفاق نیفتاده است.
وی خاطرنشان کرد: این تخریب در یک هفته گذشته اتفاق افتاده است و باید مقصر مشخص شود.
مسگریان با اشاره به اینکه مالک بنا ادعا می کند خانه را تخریب نکرده است، خاطرنشان کرد: شهرداری که نمی تواند ابتدا به ساکن و پیش از تنظیم قرارداد بنا را تخریب کند و اگر هم قراداد تنظیم شود شهرداری مسئول تخریب نیست و مالک باید این کار را انجام دهد.
وی ضمن اشاره به این که خانه ظفر خطری برای مردم نداشته که شهرداری بخواهد آنرا تخریب کند، اظهار داشت: بخش عمده ای از این حرکت به عهده مالک بوده و اگر مایل به تخریب نبوده باید استعلام می کرد است.
رئیس شورای شهر همدان بیان نمود: امکان دارد کوتاهی هایی هم از سوی شهرداری بوده باشد اما پیش از تخریب باید مالک و میراث فرهنگی به شهرداری اطلاع می دادند، علاوه بر این هدف از برگزاری این جلسه این است که از این گونه اتفاقات جلوگیری شود.




منبع:

1400/07/13
12:08:54
5.0 / 5
615
تگهای خبر: بنا , تاریخ , فرهنگ , میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری