در بین ۲۶۰ مخترع از ۲۰ كشور جهان؛

اختراع موزه ای ایرانی ها، مدال طلای جهان را در ترکیه به دست آورد

اختراع موزه ای ایرانی ها، مدال طلای جهان را در ترکیه به دست آورد اختراع یک گروه ایرانی در حوزه موزه، برای بار دوم مدال طلا برای کشور به همراه آورد. این مدال طلا در ششمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات ترکیه در شهر استانبول به دست آمد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، محمودرضا گرجی، مرجان حاجی رحیمی و سالار بصیری، توانستند برای حفاظت از اشیای تاریخی و هوشمندسازی موزه ها اختراعی داشته باشند که پیش از این در اولین دوره مسابقات بین المللی اختراعات سوئیس (ویژه مخترعان عضو فدراسیون جهانی ایفیا) مدال طلا را کسب کرده بود و حالا همان اختراع در نمایشگاه بین المللی اختراعات ترکیه هم مدال طلا به همراه آورد.
گرجی که به نمایندگی از این گروه در ششمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات ترکیه شرکت کرده بود، در اینباره توضیح داد: این نمایشگاه از آن جهت که اولین نمایشگاه حضوری بعد از شیوع کووید ۱۹ بود، اهمیت زیادی داشت و در آن ۲۶۰ مخترع از ۲۰ کشور جهان شرکت کرده بودند که ۱۰ اختراع از ایران جهت شرکت در این نمایشگاه برگزیده شده بودند. از طرفی بعنوان نمایندگان ایران برای ما خیلی اهمیت داشت که برای یک اختراع موزه ای در ترکیه، کشوری که به صنعت توریسم اش خیلی بها می دهد، مدال طلا به دست آوردیم.
این مخترع با تشکر از مشاوره های تخصصی دکتر مسعود تاجبخش، دستیار ویژه دبیرکل فدراسیون جهانی مخترعان که بعنوان رئیس کمیته داوران، در این نمایشگاه حضور داشت، اظهار داشت: از نکات قابل توجه این نمایشگاه حضور مصطفی وارناک؛ وزیر صنعت و تکنولوژی ترکیه در غرفه ایران و استقبال او از اختراعات شرکت کنندگان ایرانی بود.
او با اشاره به اینکه این اختراع تنها اختراع در رابطه با موزه ها در این نمایشگاه بود، درباره ساخت آنکه قرار بود به صورت آزمایشی در موزه ارامنه تهران نصب شود هم اظهار داشت: با عنایت به تحریم ها، تمام تجهیزات مورد نیاز در ایران یافت نمی گردد و ما مجبور شدیم با صرف هزینه گزاف این تجهیزات را با واسطه از کشورهای خارجی بخریم. دستگاه درحال ساخت برای اندازه های مورد نیاز موزه ارامنه است و امید است تا آخر مهرماه نصب و راه اندازی شود.
ششمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات کشور ترکیه (ISIF 2021) از تاریخ ۳۰ شهریور تا ۴ مهرماه ۱۴۰۰ با حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA)، سازمان مالکیت های فکری ملل متحد (WIPO)، دفتر ثبت بین المللی اختراعات اروپا (EPO) و زیر نظر وزارت صنعت و فناوری و دفتر ثبت اختراعات کشور ترکیه توسط عضو دائم فدراسیون جهانی مخترعان در کشور ترکیه (ABDER)برگزار شد. همینطور برگزاری کارگاه های مالکیت فکری و تجاری سازی اختراعات توسط اساتید این حوزه را میتوان از دیگر نکات مثبت این رویداد بین المللی برشمرد.
انتخاب و اعطای مدال و جوایز در بخش مسابقات این عرصه بین المللی به مخترعان با بررسی دقیق اختراعات آنها توسط کمیته داوران بین المللی با تخصص های ویژه صورت پذیرفت و مراسم اعطای مدال با حضور شخصیت های علمی کشور ترکیه برگزار گردید.
برگزاری این عرصه بین المللی فرصتی جهت معرفی و آشنایی مخترعان ایرانی با مجامع علمی، دانشگاه ها و سازمانهای در رابطه با اختراعات و مخترعان در سطح بین المللی و کسب اطلاعات از اختراعات و فن آوری های روز دنیا و همینطور جهت عرضه اختراعات ثبت شده مخترعان کشور در سطح بین المللی و هم عرصه ای برای ورود به بازارهای جهانی و یافتن حمایت کننده مالی برای تولید دستاوردهای علمی بود.


منبع:

1400/07/12
10:13:10
5.0 / 5
658
تگهای خبر: تاریخ , راه اندازی , شركت , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری