تولید محصولی جدید با پیوند نگارگری ایرانی و صدف

تولید محصولی جدید با پیوند نگارگری ایرانی و صدف جوانان خلاق بوشهری با نوآوری خود با راه اندازی یک شرکت خلاق محصولی جدید در زمینه صنایع دستی دریایی تولید کردند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، سید مسیح موسوی زادگان درباره این محصول ایران ساخت اظهار داشت: صدف های مختلف از کرانه های خلیج فارس، عمان، خزر یا حتی اقیانوس ها جمع آوری می شود. بعد از آن عملیات سایزبندی و فرآوری انجام می شود تا به آسانی وارد فرآیند ساخت و ساز شوند.
وی درباره نوآوری این محصول بیان کرد: در این محصول صدف ها در کنار نقاشی ایرانی قرار می گیرند؛ نگارگری ایرانی. تصاویری مینیاتوری، گل و مرغ یا تذهیب که هر کدام قسمتی از هنر ایران زمین را نمایش می دهد. این محصول جدید بصورت تابلو عرضه می شود.
قبل از این محصولاتی که با صدف تولید می شد، تنها بصورت مجسمه و اشکال مختلفی بود که از کنار هم قرار گرفتن صدف ها تولید شده بود، اما این جوانان با این محصول گوشه ای از فرهنگ غنی ایرانی را نمایش داده اند و محصولی ایران ساخت با بهره گیری از رنگ، ترکیب بندی ساخته اند. گرچه ماده خام و اولیه حدودا یکی است، اما نگاهی تازه را می توان در آن دید. این جوانان در شرکت خود از رشته های مختلف مانند صنایع دستی، هنرهای دستی و نگارگری ایرانی جمع شده اند و برای توسعه بازار خود در تلاش هستند.
به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هم اکنون نزدیک به 1400 شرکت خلاق در کشور فعال می باشند که با نفوذ خلاقیت و نوآوری تولید محصولات خود روشی جدید برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی به کار برده اند.



1400/07/07
10:03:13
5.0 / 5
605
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری