رییس سازمان حج:

بیشتر از ۸۰ هزار ایرانی وارد عراق شده اند

بیشتر از ۸۰ هزار ایرانی وارد عراق شده اند به گزارش آثارنیوز رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با سرکنسول ایران در کربلا اظهار داشت: بر مبنای برآوردها بیشتر از ۸۰ هزار زائر ایرانی جهت شرکت در مراسم اربعین وارد خاک عراق شده اند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان اظهار نمود: تا روز سه شنبه (ششم مهرماه) اوج ورود زائرین به کشور عراق است و بعد از آن شاهد روند بازگشت این زائرین خواهیم بود.
وی در ادامه اظهار داشت: سال جاری دولت عراق مبحث تعداد پذیرش زائرین را بسیار دیر اعلام نمود و حتی پس از اعلام سهمیه هم روند صدور ویزا با تأخیر شروع شد و به علت همین محدودیت زمانی، اقداماتی شامل پیگیری ها، هماهنگی ها و برنامه ریزی های در ارتباط با ثبت نام و اعزام زائرین اربعین با فشردگی بسیار انجام شد.
رئیس سازمان حج و زیارت همینطور به تأخیر در هماهنگی ها و اعزام کامیون های در ارتباط با موکب ها اشاره نمود و اضافه کرد: این شرایط باعث شد روند امور و اجرای برنامه های سنگین اجرایی در یک بازه زمانی اندک صورت گیرد و در این میان برخی مشکلات ایجادشده درمسیر اعزام ها هم ناشی از این تأخیرها بود.
رشیدیان ضمن اشاره به حجم ورود زائرین به خاک عراق در این روزها و حجم سنگین بازگشت زائرین در ایام پیش رو بیان نمود: امیدواریم شرایط مناسبی برای زائرانی که قصد بازگشت زمینی از مرز مهران به کشور را دارند، فراهم گردد تا حلاوت و شیرینی این سفر در ذهن آنها باقی بماند.
او اظهار داشت: تا کنون مشکل خاصی در ورود زائرین به خاک عراق وجود نداشته است و فقط در مواردی تجمع محدود متقاضیان سفر در مرزهای شلمچه و مهران مشکلاتی را پدید آورد.
وی افزود: خوشبختانه در داخل خاک عراق هم تا کنون مشکلی پیش نیامده و امید است در بازگشت زائرین هم شاهد روند آرام و مطلوبی باشیم.
رئیس سازمان حج و زیارت به زائرین سفارش کرد که از مسیر هوایی به کشور بازگردند و در ادامه اظهار نمود: شرایط لازم برای بازگشت زائرین از مرزهای زمینی هم درحال تسهیل است و امیدواریم هماهنگی ها و همکاریهای لازم در این خصوص برای تسریع و تسهیل در روند بازگشت فراهم گردد. هماهنگی های لازم در آن سوی مرز و در داخل کشور برای بازگشت و انتقال راحتتر زائرین به مقاصدشان تدارک دیده شده است و کمیته های مختلف مانند نقل، بهداشت و تغذیه آماده خدمت رسانی به زائرین در ایام آتی هستند.
او اضافه کرد: درحال پیگیری هستیم تا برخی موکب ها در نقطه مرزی مستقر شوند و در بازگشت از زائرین پذیرایی کنند.
سیدمجتبی کریمی ـ سرکنسول ایران در کربلا ـ هم در این دیدار اظهار داشت: تأخیر در پذیرش زائرین باعث شد امکان و فرصت کافی برای برگزاری جلسات لازم و ضروری در جهت برنامه ریزی ها فراهم نشود و مشکلاتی را در روند امور شاهد بودیم.
او با بیان اینکه برنامه ریزی و تدارکات لازم برای بازگشت مناسب زائرین انجام شده است، اظهار نمود: به دنبال آن هستیم زائرین با اتوبوس های ایمن به پایانه مرزی کشورمان اعزام شوند تا زمینه بروز حوادث و سوانح جاده ای به حداقل برسد.
کریمی اضافه کرد: برای اطلاع رسانی مناسب به زائرین و آگاهی بیشتر در مورد مبدأ و مقصد اتوبوس ها از ظرفیت های سازمان حج و زیارت و واحد امداد و راهنمایان زائر بیشتر بهره خواهیم گرفت.
عراق در اربعین سال جاری با ورود ۶۰ هزار زائر ایرانی مشروط به سفر هوایی موافقت کرده بود که تجمع زائرین در مرزهای زمینی در روزها گذشته سبب شد این مرزها به صورت موقت برای برخی از زائرین باز شود. هم اینک مرزهای زمینی بسته شده و مقرر است مرز مهران برای بازگشت زائرین از عراق به ایران باز شود. وزیر راه هم از استقرار ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زمینی زائرین اطلاع داده است.




منبع:

1400/07/05
14:24:56
5.0 / 5
554
تگهای خبر: زمینه , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری