تسهیلات مسکن به هنرمندان صنایع دستی اعطا می شود

تسهیلات مسکن به هنرمندان صنایع دستی اعطا می شود به گزارش آثارنیوز مدیرکل دفتر پشتیبانی از تولید معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اعطای تسهیلات مسکن به هنرمندان صنایع دستی امسال اطلاع داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، فرهاد فلاح ضمن اشاره به برنامه های حمایتی این وزارت خانه برای هنرمندان صنایع دستی، اظهار داشت: برپایه ماده ۷ قانون پشتیبانی از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب ۱۳۹۶ در خصوص اعطای تسهیلات مسکن به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، بانک مرکزی مکلف شده بخشی از تسهیلات مسکن بانکهای عامل خویش را به این صنعتگران اختصاص دهد. مدیرکل دفتر پشتیبانی از تولید معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، موفق به دریافت ۲۰۰۰ سهمیه تسهیلات مسکن در سال ۱۴۰۰ شدیم.
فلاح افزود: برپایه دستور بانک مرکزی به بانک مسکن مقرر شد، سقف تسهیلات خرید مسکن در شهر تهران ۶۰۰ میلیون ریال، در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر مناطق شهری ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شود.
او خاطرنشان کرد: ضمن این که برای تسهیلات ساخت مسکن در چهارچوب جز ۱۰ بند "الف" تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۲، ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. نرخ سود این تسهیلات برپایه نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار تعیین شد.
مدیرکل دفتر پشتیبانی از تولید معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: متقاضیان می توانند با رفتن به ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هر استان نسبت به دریافت معرفی نامه برای بانک مسکن اقدام نمایند.

1400/07/01
11:28:56
5.0 / 5
550
تگهای خبر: خرید , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری