میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

از تعیین حریم برای تئاترشهر تا درخواست تورگردانان از ضرغامی

از تعیین حریم برای تئاترشهر تا درخواست تورگردانان از ضرغامی آثارنیوز: اعلام مقررات پروازهای اربعین به دفاتر مسافرتی، انتصابات جدید در وزارت میراث فرهنگی و درخواست تورگردانان از ضرغامی و تعیین حریم تئاتر شهر خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، این هفته درباره پروازهای اربعین خبرهای مختلفی منتشر گردید همچون از طرف سازمان هواپیمایی کشوری که مقررات پروازهای اربعین را به آژانس های هواپیمایی ابلاغ نمود. در این ابلاغیه آمده بود که متقاضیان سفر به عتبات عالیات در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر موظف به ثبت نام در سامانه سماح هستند بدین سبب آژانس های هواپیمایی اجازه فروش بلیت پروازهای اربعین به افرادی که بوسیله این سامانه ثبت نام نکرده اند را ندارند. همین طور اعلام گردید که برمبنای اطلاعیه همین سازمان، قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین حداکثر باید پنج میلیون تومان باشد.
حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفته است ۲۰۰ پرواز رفت و ۲۰۰ پرواز برگشت از طرف ایرلاین های ایرانی برای روزهای اربعین در نظر گرفته شده است.
در این هفته همین طور نشست مجازی با حضور فعالان تورگردانی اجرا شد. آنها اعلام نمودند که چرا مسئولین کشوری اجازه می دهند ایرانیها جهت شرکت در کنسرت خواننده های لس آنجلسی به خارج از کشور بروند و از ترکیه سوغاتی مانند ویروس لامبدا به ایران بیاورند اما مرزها را برای ورود توریستهای خارجی واکسن زده باز نمی کنند. آنها همین طور اعلام نمودند که امیدوارند با سیاست های در نظر گرفته شده از طرف وزیر جدید میراث فرهنگی، مشکلات گردشگری دو سال اخیر حل شود. همین طور با سرعت تزریق واکسن در کشور تا چند ماه آتی وضعیت مناسبی برای کشور به وجود آید تا بتوان گردشگری داخلی و ورودی را نسبت به آن رونق داد. با این وجود نباید منتظر شد تا همه مردم واکسینه شوند و آن وقت مرزها را برای گردشگران باز کرد.
انتخاب ایران بعنوان نایب رییس کمیسیون جنوب آسیا
این هفته نشست مجازی کمیسیون جنوب آسیا و کمیسیون مناطق شرق آسیا، اقیانوسیه و جنوب آسیا اجرا شد. در این جلسه ایران نیز حضور داشت و اعلام گردید که بیست و چهارمین مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی آذرماه بصورت دوسالانه در مراکش انجام می شود. همین طور تمدید عضویت ایران در شورای اجرائی سازمان جهانی گردشگری برای دو سال آینده و انتخاب ایران بعنوان نایب رییس کمیسیون جنوب آسیا، از دستاوردهای این جلسه مجازی بود.
همچنین این هفته خبرهایی از انتصابات جدید وزارت میراث فرهنگی از طرف ضرغامی عنوان شد. همچون مراسم تودیع علیرضا بای و معارفه حسن میثمی بعنوان مدیرکل جدید روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی. میثمی یکی از فعالان حوزه رسانه است که با حکم ضرغامی بعنوان مدیر روابط عمومی فعالیت خواهدنمود. خبرهای دیگری نیز از انتصابات در این وزارتخانه شنیده شده همچون حضور علی دارابی بعنوان قائم مقام و معاون میراث فرهنگی کشور که هنوز بصورت رسمی اعلام نشده است. علاوه بر این، شنیده می شود که یکی از متخصصان و پژوهشگران حوزه گردشگری بعنوان معاون گردشگری معرفی خواهد شد.
تعیین حریم تئاترشهر
این هفته بعد از مدت ها انتظار، بالاخره قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جلسه شورای فنی در وزارت میراث فرهنگی آگاهی داد و اظهار داشت: در این شورا حریم مجموعه تئاترشهر تعیین و مصوب شد. بمحض آنکه وزارت میراث فرهنگی این حریم را به وزارت ارشاد ابلاغ کند، با همکاری شهرداری، شورای شهر و نهادهای مربوطه اقدامات لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.
همچنین ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی این هفته در نامه ای به اداره کل میراث فرهنگی استانها اعلام نمود: فعالان گردشگری بدون در نظر گرفتن گروه سنی نسبت به ثبت نام و ارائه اطلاعات برای دریافت واکسن کرونا اقدام نمایند. این مساله چند روز پیش توسط ضرغامی به وزیر بهداشت اعلام گردید و خواسته بود تا فعالان گردشگری در زمره افراد واکسینه شده قرار گیرند. با این وجود فعالان حوزه گردشگری اعلام می کنند که بهتر است از میان واکسن های موجود در ایران، آسترازنکا به آنها تزریق شود چونکه واکسن های دیگر مورد پذیرش کشورهای اروپایی نیست.
این هفته همین طور پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای مهرماه شروع شد. بنا بر اعلام شرکت های حمل و نقل ریلی، پیش فروش این قطارها برای مهرماه امسال از بیست و دوم شهریور ماه شروع شده و مسافران برای بازه زمانی اول تا آخر مهرماه می توانند بلیت قطار رزرو کنند.


منبع:

1400/06/27
10:58:43
5.0 / 5
821
تگهای خبر: بنا , پرواز , توریست , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری