خیابانی به نام جعفر شهری

خیابانی به نام جعفر شهری به گزارش آثارنیوز خیابان سپند واقع در خیابان ایرانشهر به نام استاد جعفر شهری نام گذاری شده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، در جریان شصت و دومین جلسه کمیسیون نام گذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران که در خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، تغییر نام خیابان سپند در خیابان ایرانشهر به خیابان جعفر شهری به تصویب رسید. حالا این خیابان حدفاصل خیابان سپهبد قرنی و نجات اللهی (ویلا) به نام این نویسنده و پژوهشگر تاریخ تهران پلاک شده و حدفاصل خیابان سپهبد قرنی و ایرانشهر همچنان به نام سپند است.
«جعفر شهری» در سال ۱۲۹۳ در محله عودلاجان تهران به دنیا آمد و در سحرگاه ۶ آذر ۱۳۷۸ دار فانی را وداع گفت.
شهری در دو مجموعه «طهران قدیم» (۵ جلد) و «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» (۶ جلد)، حال و هوای تاریخی تهران را با جزئیاتش بیان می کند. دیگر اثر او، «قند و نمک»، مجموعه ای از اصطلاحات اصیل تهرانی با توضیحات و پیشینه است. سه رمان از رمان های او، یعنی «شکر تلخ»، «گزنه» و «قلم سرنوشت» هم سه گانه ای است که اولی در ارتباط با دوران کودکی نویسنده و رنج های مادر او، دومی شرح دوران نوجوانی، و سومی در ارتباط با دوران میان سالی اوست. کتاب های «حاجی در فرنگ» (در دو جلد) و «حاجی دوباره» هم سفرنامه نویسنده است به مکه و سپس اروپا.
از دیگر آثار جعفر شهری میتوان به «انسیه خانم» و «علی ضد السّلام» اشاره نمود.






منبع:

1400/06/16
11:06:52
5.0 / 5
671
تگهای خبر: تاریخ , سفر , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری