ابلاغ دستورالعمل نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران

ابلاغ دستورالعمل نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران به گزارش آثارنیوز معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران به ادارات کل استانی ابلاغ گردید.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری با اشاره به این خبر اظهار داشت: دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در داخل کشور با استناد به ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب ۱۳۷۳/۴/۱۵ و اصلاحات بعدی دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در دفتر توسعه گردشگری داخلی تدوین و به ادارات کل استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ابلاغ گردید.
وی اضافه کرد: مراکز اطلاعات گردشگران یکی از اجزا و مؤلفه های مؤثر در تأمین اطلاعات مورد نیاز گردشگران است. مطالعه مراکز اطلاعات گردشگران در مقاصد گردشگری نشانگر آن است که هر مقصد با عنایت به گستردگی جاذبه ها، خدمات و حجم رجوع مخاطبان معمولا تعداد مشخصی از این قبیل مراکز را در خود جای داده است. اندازه این مراکز بسته به نوع و حجم فعالیت هایشان از یک باجه کوچک و ساده تا ساختمان های چندین طبقه، متغیر است. در کنار اطلاع رسانی، خدمات و فعالیتهای دیگری هم در جهت پاسخگویی به نیازهای گردشگران در زمینه انتخاب محل اقامت، تهیه بلیط، ویزا، تبدیل ارز خارجی و… در این مراکز صورت می پذیرد.
تیموری تصریح کرد: نمونه هایی از این مراکز هم در خارج از مقصد و در بازارهای هدف گردشگری ایجاد می شوند تا ضمن اطلاع رسانی و تسهیل سفر گروه های گردشگران به سمت مقصد تابعه خود، فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی بخش های دولتی و خصوصی مقصد در آن بازار را سامان دهی کنند. با عنایت به نقش و اهمیت این مراکز، صنعت توریسم ایران هم برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی گردشگران علاقه مند و هم معرفی جاذبه ها و امکانات گردشگری کشور در سطوح داخلی و بین المللی به استقرار تعداد معینی از این مراکز نیاز دارد.
به گفته تیموری مراکز اطلاعات گردشگران نقش مهمی در تأمین نیازها و آگاهی بخشی به گردشگران، معرفی جاذبه ها و امکانات مقصد گردشگری داشته و هر مقصد گردشگری متناسب با گستردگی جاذبه ها، خدمات و حجم رجوع مخاطبان، نیازمند این گونه مراکز هستند و همینطور اطلاعات مخاطب شناسی بسیار مفیدی را درباره گردشگران در اختیار برنامه ریزان و سیاست گذاران گردشگری مقاصد قرار می دهد.
معاون گردشگری بیان نمود: مرکز اطلاعات گردشگران به ترتیب اولویت و اهمیت در مبادی ورودی بین المللی کشور، مراکز استان ها، شهرها، در محل های پر رفت و آمد گردشگران، در محل سایت ها و جاذبه های مهم گردشگری کشور تأسیس شده فعالیت می نمایند.
وی اضافه کرد: در طول فرایند تدوین این دستورالعمل سعی شده تا از نتایج مطالعات تطبیقی و میدانی صورت گرفته پیرامون مراکز اطلاعات گردشگران کشورهای فرانسه، انگلستان، ژاپن، مالزی و کره جنوبی به نحو شایسته و بومی سازی شده استفاده گردد.
دستورالعمل مذکور مشتمل بر (۱۶) ماده و (۱۳) تبصره از تاریخ ابلاغ توسط مقام عالی وزارت برای تمامی ذی نفعان لازم الاجرا خواهد بود.


منبع:

1400/06/08
22:03:37
5.0 / 5
577
تگهای خبر: آیین , اقامت , تاریخ , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری