از سوی وزارت میراث فرهنگی؛

نام سیداحمد مراتب در لیست گنجینه زنده بشری به ثبت رسید

نام سیداحمد مراتب در لیست گنجینه زنده بشری به ثبت رسید به گزارش آثارنیوز نام سیداحمد مراتب (مناجات خوان و ردیف دان) معروف به درة التاج اصفهانی، در لیست گنجینه زنده بشری میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسید.



به گزارش آثارنیوز به نقل از خانه موسیقی، سیداحمد مراتب (مناجات خوان و ردیف دان) معروف به درة التاج اصفهانی از جانب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعنوان «گنجینه زنده بشری در زمینه حفظ و آموزش آواز مذهبی بر مبنای دستگاههای آواز اصیل ایرانی» در لیست میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسید.
سید احمد مراتب، متولد ۱ شهریور ماه ۱۳۳۱ در شهر اصفهان و دارای لیسانس ادبیات و الهیات است. مراتب آواز خوان مسلط به ردیف های آوازی موسیقی ایرانی و از شاگردان برجسته زنده یاد جلال تاج اصفهانی است.
این هنرمند در موسیقی از محضر هنرمندانی چون جلال تاج اصفهانی، ادیب خوانساری، جلیل شهناز، حسن کسایی، فرامرز پایور، اسماعیل مهرتاش و در شعر و ادبیات از بزرگانی چون علامه جلالدین همایی، فضل الله ضیاء نور، ابوالبرکات صده ای، دکتر میردامادی بهره مند شد.
سید احمد مراتب بیشتر بعنوان مداح و ذاکر خاندان معروف است و از ابتدا به علت علاقه خود، به الحان مذهبی همچون مداحی، اذان، مناجات روی آورد. صدای مراتب برای مردم اصفهان یادآور خاطرات سحرهای ماه رمضان است که هر روز بامداد به صورت مستقیم از رادیو شنیده می شد.


منبع:

1400/06/01
20:59:59
5.0 / 5
512
تگهای خبر: آموزش , بنا , زمینه , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری