دبیر فراكسیون گردشگری خطاب به ضرغامی:

مثلث به هم پیوسته گردشگری، میراث و صنایع دستی کرونا زده را دریابید

مثلث به هم پیوسته گردشگری، میراث و صنایع دستی کرونا زده را دریابید یزد دبیر فراکسیون گردشگری مجلس در سفارش به وزیر پیشنهادی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اظهار داشت: اقامتگاه ها و زیرساخت های اقامتی در آستانه ورشکستگی هستند، تورهای گردشگری و راهنمایان هم مشکلاتی جدی دارند، باید به این بخش مهم از بدنه گردشگری در سایه کرونا، توجه گردد چون که بخش های میراث و صنایع دستی هم تحت تأثیر آنها هستند.


«محمدصالح جوکار» در گفتگو با خبرنگار ایسنا در مورد انتخاب «عزت الله ضرغامی» بعنوان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار نمود: ضرغامی انسان بسیار توانمند و مدیری کارآمد است که کارکرد خویش را در مدیریت های قبلی خصوصا در صدا و سیما اثبات نموده است.
وی ضمن اشاره به خوش فکری ضرغامی بعنوان وزیر پیشنهادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمینه گردشگری، میراث و صنایع دستی شاهد عرضه برنامه های بسیار مطلوبی از جانب وی بودیم و با عنایت به خلاقیت و خوش فکری شخص مذکور و شرایط نامطولبی مانند کرونا میتوانیم به برنامه ریزی از جانب وی و برای حفظ زیرساخت ها امیدوار باشیم.
جوکار اضافه کرد: شخص نامبرده توانایی باز کردن پنجره های جدیدی را به روی گردشگری دارد چون که برنامه های عرضه شده در هر سه حوزه برنامه های قابل توجهی بودند.
وی با بیان اینکه سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ارتباطی تنگاتنگ باهم دارند، در سفارش بخصوص پیشنهادی خاطرنشان کرد: با عنایت به مساله کرونا گردشگری و تاثیرپذیری هر سه حوزه باید به حفظ زیرساخت ها در این شرایط توجه ویژه شود.
وی افزود: اقامتگاه ها و زیرساخت های اقامتی در آستانه ورشکستگی هستند، علاوه بر آن تورهای گردشگری و راهنمایان مشکلاتی جدی دارند بنابراین با عنایت به اینکه بخش قابل توجه و مهمی از بدنه گردشگری و صنعت که در سایه کرونا صدمه جدی دیده، باید مورد توجه قرار گیرد چون که بخش های میراث و صنایع دستی هم تحت تأثیر آنها هستند.
جوکار ضمن اشاره به اینکه ضرغامی به بخش گردشگری و ایجاد ظرفیت های بالاتر برای آینده توجه کند، سفارش کرد: در بحث احیای بافت های میراثی و تاریخی و همینطور صنایع دستی و ارتقای وضعیت هنرمندان این حوزه باید اقدام گردد که البته برنامه های خوبی را در این عرصه عرضه کردند و مجموعا براورد میکنم که این فرد در وزارت گردشگری و میراث موفق عمل کند.
نماینده مردم یزد و ندوشن در مجلس شورای اسلامی در مورد بعضی از انتقادات به انتخاب ضرغامی تبیین کرد: به نظر می آید بیشترین بحث منتقدین، در ارتباط با تخصص و ارتباط وی با گردشگری می باشد که در اینباره لازم است بگویم که فرهنگ و گردشگری در هم تنیده است و از هم بیگانه نیست.
جوکار تصریح کرد: وی در حوزه فرهنگی مشغول به کار بوده و امروز با عنایت به نیازهای این صنعت، در این خصوص هم برنامه هایی را عرضه کرده است.
البته جوکار در انتها به جایگاه یزد در حوزه گردشگری اشاره نمود و اظهار داشت: یزد یکی از قطب های گردشگری کشور است و در هر سه حوزه خصوصا گردشگری نیازمند توجه ویژه بوده و صاحبنظران هم در این عرصه وجود دارند.



1400/05/28
13:28:58
5.0 / 5
750
تگهای خبر: اقامت , بنا , تاریخ , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری