صدها تابوت در مصر مرمت شدند

صدها تابوت در مصر مرمت شدند در جریان پروژه بزرگ مرمت تابوت های مصر باستان، صدها تابوت در «موزه مصر» مرمت شدند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از نشنال، در امتداد یک پروژه مرمت عظیم، مرمت بیش از ۶۰۰ تابوت توسط تیم کارشناسان «موزه مصر» به انتها رسید.
۶۲۶ تابوت متعلق به دوره های مختلف تاریخ مصر باستان مدت طولانی در انبار این موزه نگهداری می شدند.
اهداف این پروژه تهیه فهرستی کامل از این تابوت ها، تحقیقات جامع، عکس برداری و در نهایت مرمت هرگونه صدمه ای را که در جریان کشف این آثار و یا در طول نگهداری آنها در انبار به وجود آمده است شامل می شوند.
مسئولان «موزه مصر» قصد دارند تعدادی از این تابوت ها را در هفته های آتی به نمایش بگذارند. در این صورت برخی از این تابوت ها برای اولین بار در معرض عموم به معرض نمایش گذاشته می شوند.
تعدادی از این آثار به موزه های جدید شهرهایی همچون «غردقه» و «شرم الشیخ» منتقل شده اند.
این تابوت ها در محوطه های دیرینه شناسی مهم مختلف مصر کشف شده اند که از میان آنها به گورستان اقصر و استان «منیا» در جنوب مصر می توان اشاره نمود.
مهم ترین این تابوت ها در سال ۱۸۹۱ در مخزن «دیر البحری»، بزرگ ترین آرامگاه دست نخورده کشف شده در مصر پیدا شدند. در آن مخزن ۲۵۶ تابوت کشف شد که گمان می رود به کاهنان «آمون» و به دودمان بیست و یکم مصر باستان تعلق داشته باشند.
قدیمی ترین تابوت های موزه به دودمان سوم مصر باستان یعنی حوالی سالهای آغازین «پادشاهی کهن» بازمی گردد. چنین تابوت هایی اغلب از چوب ساخته می شدند و تزئینات ساده و ابتدایی داشتند.
برای تابوت های جدیدتر طراحی های پیچیده تر، رنگ آمیزی و تزئینات دقیق تری مورد استفاده قرار می گرفت.
تابوت های متعلق به «پادشاهی نوین» (۱۵۷۰ تا ۱۰۵۹ قبل از میلاد) همچون عروسک های روسی ساخته می شدند بطوریکه یک تابوت در تابوت دوم و سپس هر دو تابوت در تابوت سوم قرار داده می شدند. استفاده از طلا و سنگ های قیمتی در «پادشاهی نوین» رواج پیدا کرد.
در دوران «پادشاهی میانه» اولین بار تابوت ها به شکل انسان ساخته شدند و بقایای انسان در درون جعبه ای مستطیل شکل با طراحی ساده قرار داده می شد.
پروژه مرمت تابوت ها از یک سال پیش شروع شده بود و در اوایل جولای به انتها رسید.



1400/04/29
22:48:45
5.0 / 5
1110
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری