دبیر فراكسیون گردشگری مجلس:

بودجه وزارت گردشگری ارتقا یافت

بودجه وزارت گردشگری ارتقا یافت به گزارش آثارنیوز یزد دبیر فراکسیون گردشگری و زیارت مجلس شورای اسلامی از ارتقای بودجه وزارت گردشگری در سال ۱۴۰۰ اطلاع داد و اظهار داشت: باید دو مقوله حمایت و سرمایه گذاری در صنعت توریسم مورد تاکید جدی باشد.


تابحال پایین ترین بودجه در میان وزارت خانه ها متعلق به وزارت نوپای گردشگری بوده به صورتی که حتی بودجه این وزارت خانه از کمتر از از نصف پایین ترین وزارت خانه قبل خود یعنی وزارت ورزش و جوانان ارزیابی شده است اما این دفعه با پیگیری های فراکسیون گردشگری و دو نماینده استان یزد و به پیشنهاد دولت، این بودجه ارتقا یافته است.
«محمدصالح جوکار» در گفتگو با خبرنگار ایسنا در این خصوص اعلام نمود: یکی از مطالبات حوزه گردشگری بحث بودجه این وزارت بود که خوشبختانه در مورد بودجه ۱۴۰۰ اقدام شد.
وی با بیان اینکه بودجه وزارت گردشگری افزایش قابل توجهی پیدا کرده است، اظهار داشت: به رغم ارتقای بودجه، همچنان کمبودهایی در حوزه این وزارت خانه وجود دارد که مصداق آنرا می توانیم در ارتباط با زیرساخت ها، عرضه تسهیلات و اعتبارات در ارتباط با حفظ میراث فرهنگی و ساختمان های تاریخی بدانیم.
وی با تکیه بر اینکه مشکل جذب نیرو در زمان تعدیل نیروی ادارات هم بعضاً مطرح می‎شود، در مورد اصلاح قوانین مربوطه خاطرنشان کرد: وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مانند صنعت توریسم، نوپاست و شناسایی و اصلاح بعضی از قوانین هم زمانبر است.
جوکار ضمن اشاره به اینکه آموزش منابع انسانی مورد نیاز و جذب و آموزش این نیروها هم زمانبر است، در مورد دیگر مشکلات این صنعت و وزارت خانه اظهار داشت: رفع خیلی از این مشکلات از جانب بخش خصوصی و مردم محقق می‎شود، حتی در مورد نیروها هم افراد با ظرفیت بسیار بالا در میان مردم وجود دارند که این وزارت باید تجربه لازم را به دست آورده و با تقویت صنعت توریسم آنها را به کار بگیرد.
دبیر فراکسیون گردشگری مجلس در انتها با تکیه بر اینکه صنعت توریسم باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: هر چه در زمینه گردشگری سرمایه گذاری نماییم، یقیناً می توانیم اشتغال و تولید ثروت را افزایش دهیم و ارز آوری خوبی داشته باشیم بنابراین باید دو مقوله حمایت و سرمایه گذاری در صنعت توریسم مورد تاکید جدی باشد.




منبع:

1400/03/30
14:18:01
5.0 / 5
747
تگهای خبر: آموزش , بنا , تاریخ , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری