راهكارهای بهبود صنعت توریسم در همه گیری كرونا

راهكارهای بهبود صنعت توریسم در همه گیری كرونا خراسان رضوی طبق نظرسنجی شرکت آمادئوس (شرکت چندملیتی و اسپانیایی) از ۶۸۸ هتلدار در جهان در ماه مارس و آوریل ۲۰۲۱، گزارشی با عنوان «بازسازی میهمان یاری: روند تقاضا، داده ها و فناوری» در ماه مه منتشر گردید. در این گزارش، صنعت میهمان یاری، همراه با سفارش هایی به هتلداران برای تهیه برنامه بهبودی عرضه شده است.


در این گزارش، بعضی از موضوعات و سفارش های این تحقیق در استفاده از داده و فناوری برای پاسخگویی به همه گیری و ترسیم مسیر بهبودی برای هتلداران عنوان شده که بعضی از آنها در ذیل ذکر شده است.
تغییر در رفتار رزرو مسافران
برپایه نظرسنجی شرکت آمادئوس در بیماری همه گیر کووید- ۱۹، از دو کانال مستقیم و OTA (به روزرسانی بی سیم) استفاده می شود، البته کانال مستقیم نقش زیادی در سهم بازار دارد. اگر در سال ۲۰۱۹، کانال مستقیم فقط ۴۱ درصد از سهم رزرو جهانی را به خود اختصاص داده بود، در آوریل ۲۰۲۰، به ۶۷ درصد افزایش پیدا کرده است. این تغییر در رفتار رزرو مسافر را میتوان با این حقیقت توضیح داد که مسافران نسبت به وضعیت بازگشایی هتل ها و همینطور رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیشتر از گذشته به اطلاعات رسمی و ایمن نیاز دارند. طی یک سال از آوریل ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ برای کانال OTA، سهم بازار رزرو کانال های OTA هم بیشتر از دو برابر شده و به ۱۹ درصد رسیده است.


وقتی از هتلداران درباره برتری کانال توزیع امسال سوال می شود، ۲۸.۵ درصد کانال OTA و ۲۲.۵ درصد کانال مستقیم را انتخاب می کنند و بعضی از کانال ها مانند سیستم توزیع جهانی، آژانس مسافرتی و سرویس متاسرچ (ابزاری برای بازیابی اطلاعات آنلاین) نسبت کمتری را به خود اختصاص می دهند. جان تیسرا، رئیس بین المللی میهمان یاری شرکت آمادئوس اظهار داشت: باآنکه هم اکنون کانال مستقیم غالب است، اما با آخر همه گیری، هتل ها باید بیشتر خویش را نشان دهند. بنابراین، در گزارش آمادئوس، به منظور جلب نیازهای مهمانان، سفارش هایی به هتلداران عرضه می شود که برای داشتن یک راهبرد مناسب بازاریابی در زمان مناسب، احتیاج به نظارت دقیق بر تغییر در ترکیب کانال ها دارند تا اثربخشی هر کانال را به حداکثر برسانند.
استفاده از داده برای جلب تقاضای بازار
برای کنترل تغییرات بازار، ترکیب منابع مختلف داده های تاریخی و آینده نگر مهم می باشد. از آنجائیکه بازار بسیار تغییر کرده است، داده های تاریخی مانند گذشته ارزش ندارند و این امر مستلزم آن است که هتلداران در مورد نحوه استفاده از داده ها تجدیدنظر کنند.
کیتی مورو، معاون رئیس شرکت مشارکت داده ها وهتلداری آمادئوس اظهار نمود: هتلداران باید اطلاعات در ارتباط با تقاضا، جستجو، پرواز، نرخ خرید و اقامتگاه های جایگزین را جمع آوری کنند تا تصویری کامل به دست آورند. بعنوان مثال، استفاده از داده های در ارتباط با قصد جستجوی میهمان می تواند به هتلداران کمک نماید تا روند تقاضا را تغییر دهند، اما در شرایط فعلی، خیلی از میهمانان فقط اطلاعات را جستجو می کنند اما بلافاصله رزرو نمی کنند. بنابراین، هتلداران برای درک این که در کدام بازارها جستجوها به رزرو تبدیل می شوند، باید اطلاعات جستجوی آینده نگر، رزرو و اطلاعات در ارتباط با اشغال واقعی را ترکیب کنند و منابع را برای کارایی موثر اختصاص دهند. همینطور ترکیب منابع داده به هتلداران کمک می نماید تا رقابت خود و رقبا را بسنجند. بعنوان مثال، اگر هتلداران متوجه افزایش تعداد مسافران هواپیمایی از مقصد خود شوند، اما تعداد رزروهای هتل آنها افزایش نیافته، به این مفهوم است که مهمانان محل های اقامت دیگری را برگزیده اند. بر این اساس، هتلداران باید راهبردهای بازاریابی و قیمت گذاری خویش را برای دستیابی و جذب موثرتر میهمانان بررسی نمایند.


بهینه سازی فرایندهای عملیاتی و افزایش تجربه مشتری
در بیشتر از یک سال رویارویی با بیماری همه گیر و کاهش بی سابقه تقاضای گردشگری، هتل ها مجبور شده اند برای کاهش هزینه ها به دنبال راه های مختلفی باشند. در این میان، محبوب ترین اقدامات کاهش هزینه هتل های جهان، کاهش تعداد امکانات رفاهی موجود (۸/۱۷ درصد) و ترخیص کارکنان (۶/۱۶ درصد) است. باآنکه در مدت زمان کوتاهی می تواند در کاهش هزینه هتل ها موثر باشد اما معایب دیگری هم دارد. بعنوان مثال، در زمان تثبیت موقتی بیماری همه گیر، خیلی از مسافران اطمینان بیشتری برای سفر باردیگر پیدا کرده اند. بااین حال، هتل ها در این زمان، پرسنل کافی برای خدمات دهی مناسب ندارند و کیفیت خدمات هم پایین آمده است، چونکه امکانات رفاهی کاهش یافته است.
برای حل این مشکل، فناوری بعنوان یک چاره مفید برای هتل ها به حساب می آید. استفاده از فناوری برای دیجیتالی کردن فرآیندهای عملیاتی به بهینه سازی تخصیص کار و منابع کمک می نماید. بر طبق این گزارش، خیلی از هتل ها پارسال علاقه بیشتری به استفاده از فناوری در عملیات خود داشته اند.
بررسی آمادئوس همینطور نشان داد که مفیدترین فناوری برای هتل ها در همه گیری پس از «رسانه های دیجیتال»، «فناوری بدون لمس» (۲۶ درصد) است. خیلی از هتل های زنجیره ای در سرتاسر جهان از راهکارهای مختلف فناوری لمسی برای افزایش تجربه میهمان بهره برده اند. بعنوان مثال، شرکت Accor (آکور، گروه هتلداری فرانسوی) تجربه میهمان کاملا دیجیتالی و لمسی را در هتل Ibis Styles London Gloucester Road بریتانیا عرضه کرده است. مهمانان می توانند به صورت آنلاین به سیستم وارد شوند و با استفاده از لینک عرضه شده پرداخت آنلاین، دسترسی به اتاق ها و سایر مناطق هتل با استفاده از کلید بی سیم و تماس با کارکنان هتل از راه واتس اپ داشته باشند. هتل Gurney G در آسیا و G Kelawai در مالزی با استفاده از فناوری تشخیص چهره، دمای بدن مهمانان را بررسی و با کد QR (کیوآر کد) به میهمانان کمک می کنند و ماشین های ضدعفونی کننده دستی خودکار را در ورودی هتل قرار دادند.


در آینده، روند استفاده از این تکنولوژی های لمسی رشد زیادی خواهد نمود. بااین حال، در چنین فضایی در هتل ها برای اطمینان از تجربه میهمانان باید توجه بیشتری به خدمات و محصولات شخصی داشت. این امر با تلفیق فناوری با داده های متمرکز امکان پذیر است. هتل ها می توانند با استفاده از داده های شخصی مهمان، خدمات متناسب را عرضه کنند. بعنوان مثال، هنگامی که مسافران به جای مشاهده فقط امکانات استاندارد، به دنبال اتاقی برای اقامت هستند، هتل هایی که شخصی سازی را در برنامه خود قرار داده اند می توانند از راه خدمات و امکانات ویژه میهمانان را بر مبنای تنظیمات قبلی آنان جذب کنند. به طورکلی، اجرای فناوری برای بهینه سازی عملیات روند مهمی در آینده نزدیک است، اما یک سوال بزرگ برای هتل ها اطمینان میهمانان در نقاط تماسی است که تعامل مستقیم انسان را نیاز دارد.



1400/03/19
10:54:19
5.0 / 5
1027
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری