عكاسخانه ژرژ یونانی آبادان ثبت ملی شد

عكاسخانه ژرژ یونانی آبادان ثبت ملی شد خانه و عکاسخانه ژرژ یونانی آبادان در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، در نامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به امضای «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و «محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی رسیده آمده است: «در اجرای ماده واحد قانون ثبت آثار ملی مصوب آذر ۱۳۵۲، بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴، بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷؛ اثر فرهنگی-تاریخی؛ خانه و عکاسخانه ژرژ (جرج) یونانی به علت شأن ملی و تاریخی به نشانی استان خوزستان، شهرستان آبادان، بخش مرکزی، شهر آبادان به شماره ۳۳۱۵۷ مورخ ۲۶/‏۰۹/‏۱۳۹۹‬ در لیست آثار ملی ثبت گردید».
به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، ساختمان «ژرژ یونانی» دارای تاریخچه ای متفاوت و جذاب است. خانواده ای از یونان بر اثر جنگ جهانی دوم از کشور خود کوچ کرده و به شهری فرسنگ ها دورتر می آیند و در خانه ای با معماری زیبا عکاس خانه ای بنا می کنند که سالیان سال ثبت کننده خاطرات مردم آبادان بوده اند.
عکاس خانه ای که همه آبادانی های نسل گذشته بخشی از خاطراتشان را در همین مکان به ثبت رسانده اند تا زمانی که جنگ بار دیگر این خانواده یونانی را این دفعه در کشوری دیگر، آواره کرده و سرانجام تلخی را برایشان رقم می زند.
خانواده «میسالیدیس» که در آبادان به ژرژ یونانی معروف بودند، هر یک گوشه ای آواره شده و از دنیا می روند و تنها این بنا با خاطره هایش باقی می ماند.


منبع:

1400/03/05
11:30:43
5.0 / 5
840
تگهای خبر: بنا , تاریخ , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری