در سلسه گفت وگوهای جهانی بحث می شود

ایرانشناسی در آستانه ورود به قرن پانزدهم

ایرانشناسی در آستانه ورود به قرن پانزدهم آثارنیوز: در آستانه ورود به قرن پانزدهم شمسی و تحول چهار دهه جریان ایرانشناسی، سلسله گفت وگوهای جهانی ایرانشناسی در سده پانزدهم، با عنوان «ایران و تمدن سازی جهانی» انجام می شود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد ایرانشناسی، اولین برنامه این گفت وگوها با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دانشگاه های شهید بهشتی، علامه طباطبایی، تهران و تربیت مدرس و انجمن اساتید زبان فارسی و اندیشکده هویت و پیشرفت ایرانی ـ اسلامی مرکز مطالعات راهبردی فرهنگی ژرفا، در آستانه روز ملی ایرانشناسی، ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بصورت مجازی برگزار می شود.
دکتر سیدعبدالمجید میردامادی، دبیر علمی همایش بین المللی «ایران و تمدن سازی جهانی»، توضیح داد: سلسله گفت وگوهای جهانی ایرانشناسی در سده پانزدهم با موضوع «ایران و تمدن سازی جهانی» برای اولین بار، با نگرشی علمی- تحلیلی، با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله سیدمحمد خامنه ای ـ رئیس بنیاد ایرانشناسی ـ و استادان برجسته ایرانشناس داخلی و خارجی در عرصه مطالعات ایران پژوهی برگزار می شود و در آن ایرانشناسان از کشورهای مختلف دنیا به ارائه مقاله و سخنرانی در هشت محور اصلی می پردازند.
نقش فرهنگ ایرانی- اسلامی در تمدن سازی جهانی، نقش زبان فارسی در تمدن سازی جهانی، نقش جغرافیای ایران فرهنگی در تمدن سازی جهانی، نقش ادیان، مذاهب و دیانت ایرانیان در تمدن سازی جهانی، نقش مفاخر و مشاهیر ایرانی در تمدن سازی جهانی، نقش هنر و معماری ایرانی در تمدن سازی جهانی، نقش علوم و دانشمندان ایرانی در تمدن سازی جهانی و نقش پیوندهای مشترک ایران و اسلام در تمدن سازی جهانی همچون محورهای مورد بحث مقاله ها خواهد بود.
هدف اصلی بنیاد ایرانشناسی از برگزاری این همایش، بیان نقش فرهنگ و تمدن ایران و اسلام و جایگاه تمدن ایرانی و تأثیر این تمدن بزرگ در قیاس با دیگر تمدن های جهانی است.
علاقه مندان به شرکت در همایش بین المللی «ایران و تمدن سازی جهانی»، می توانند بوسیله پایگاه اطلاع رسانی همایش به آدرس: https: //conversation.iranology.ir مراجعه نموده و اخبار گفت وگوها را پیگیری کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۸۶۰۸۷۸۸ تماس بگیرند.




منبع:

1400/02/20
11:11:48
5.0 / 5
1160
تگهای خبر: تمدن , شركت , فرهنگ , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری