رییس سازمان حج انتقاد كرد

اعزام زوار به عراق بدون رعایت پروتكل ها

اعزام زوار به عراق بدون رعایت پروتكل ها آثارنیوز: رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام زوار به عتبات عراق بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی انتقاد نمود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، این انتقاد رئیس سازمان حج و زیارت درحالی مطرح شده که قبل تر، وزیر بهداشت نیز نسبت به سفر با انگیزه زیارت به عراق باتوجه به خیز ویروس جهش یافته در این کشور تذکر داده بود که بعد از آن قرار شد مرزهای زمینی مشترک با عراق مسدود و پروازهای این مسیر نیز محدود شود. سخنگوی سازمان هواپیمایی نیز گفته که پروازهای عراق موردی و بیشتر برای انتقال اتباع این کشور برقرار می شود.
با وجود این، علی رضا رشیدیان ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ در شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و حج از اعزام گروه هایی به عراق با انگیزه زیارت آگاهی داده است. او به اعزام زوار به عتبات در قالب کاروان های آزاد اشاره کرده و گفته است: متاسفانه این روزها شاهد این هستیم که شماری از هموطنان بوسیله برخی افراد بصورت کاروان آزاد به عتبات عالیات اعزام می شوند، در صورتیکه سازمان حج و زیارت بارها بصورت رسمی این مساله را به مسؤولان مربوطه اطلاع داده و از آنها خواسته است برای رفع دغدغه های بهداشتی، سفرهای زیارتی را با رعایت تمام ضوابط اعلام شده انجام دهیم، اما آنها با این مساله مخالفت کرده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه قبل از شروع موج چهارم کرونا در کشور، دستورالعمل های بهداشتی سفرهای زیارتی تهیه و به وزارت بهداشت ارائه شده است، اظهار داشت: مذاکراتی با طرف عراقی داشتیم که قرار شد در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا و با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی سفرهای زیارتی را بصورت محدود انجام دهیم، اما متاسفانه این مساله محقق نشد
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این نشست، تشکیل کارگروه تحقق شعار سال ۱۴۰۰ در حج و زیار نیز مصوب شد که حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ با درنظر گرفتن نام گذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»، با تشکیل دو کمیته، یکی در حوزه فرهنگی با مدیریت بعثه مقام معظم رهبری و دیگری در حوزه اجرائی با مدیریت سازمان حج و زیارت برای تحقق شعار سال موافقت نمود و اضافه کرد: این دو کمیته بعد از بررسی نظرات کارشناسی در حوزه های فرهنگی و اجرائی بصورت مشترک در قالب یک کارگروه تشکیل جلسه دهند و بعد از آن برای تصویب نهایی پیشنهادهای خودرا تا نیمه ماه مبارک رمضان به شورای برنامه ریزی و هماهنگی ارائه نمایند.
رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت نیز اظهار نمود: درباب شعار سال، همه تکلیف داریم که این مساله را در حوزه کاری خود دنبال نماییم، امیدواریم با کمک و راهنمایی نماینده ولی فقیه این هدفی که در این نام گذاری بیان شده در حوزه حج و زیارت محقق شود. البته تلاش هایی دراین زمینه در سال قبل صورت گرفت که اصلاح فرآیندها بمنظور بسترسازی و ایجاد ظرفیت های لازم و رفع موانع در موضوع خدمات زیارتی همچون این اقدامات به شمار می آید که در قالب کارگروه های بیست ویک گانه دنبال شد.
کارگروه تحقق شعار حج ۱۴۰۰ درحالی تشکیل شده است که عربستان هنوز جزییات حج پیش رو را تعیین نکرده و تنها درباره دعوت از زوار واکسینه شده برای عمره آگاهی داده است.




منبع:

1400/01/19
11:45:29
5.0 / 5
1085
تگهای خبر: بنا , پرواز , خدمات , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری