مسدودسازی ۴۹۰ سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی

مسدودسازی ۴۹۰ سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی به گزارش آثارنیوز رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اعلان اینکه یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی از یگان های موفق در مقابله با جرایم و حراست از پیشینه تاریخی کشور است، اظهار داشت: با تلاش این یگان 490 سایت و صفحه اینترنتی متخلف شناسایی و مسدود شده است.



به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا سردار مهدی معصوم بیگی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم و مسئولان برای صیانت از اموال و اماکن تاریخی اظهارکرد: میراث فرهنگی از ارزشمندترین سرمایه های کشور و بیان کننده هویت و پیشینه تاریخی ملت و کشور ما است. پس حفاظت از آن وظیفه ای همگانی است.

وی در تشریح عملکرد یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۸۶ دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز و افرادی که مبادرت به تبلیغ این دستگاه در فضای مجازی می کردند کشف و ۲۱۳۸ نفر از مجرمان این عرصه دستگیر و با تشکیل۱۱۶۰ پرونده، متخلفان تحویل مراجع قضائی شده اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از افزایش۱۷ درصدی کشف اشیای تاریخی آگاهی داد و اظهارکرد: در این بازه زمانی ۱۸ هزار و ۶۶۹ قلم شیء تاریخی کشف و ضبط شده است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۰۳ قلم اصل و مربوط به دوره های تاریخی مختلف است.

وی رصد مستمر فضای مجازی برای فیلترینگ و برخورد با سایت های غیرمجاز را از دیگر اقدامات یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی ارزیابی کرد و اظهار داشت: با لینک شدن این یگان به سامانه برخط فضای مجازی دادستانی کل کشور این امکان فراهم گشته است که بدون نیاز به پلیس فتا و در اسرع وقت با سایت های غیرمجاز که مبادرت به خرید و فروش اموال تاریخی، تبلیغ دستگاه های فلزیاب، دفینه یابی، تشویق و ترغیب مردم به حفاری­ های غیر مجاز می کنند، برخورد شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس معصوم بیگی تعداد پیام های واصله از جانب دوستداران میراث فرهنگی را بیش از ۲۴ هزار خبر ذکر و اشاره کرد: افزایش ۲۵ درصدی همکاری مردم - که از نظر ما میراث بان افتخاری برای کشور محسوب می شوند - نشانگر اهمیت حفظ میراث گذشتگان است و امیدواریم این همکاری با پلیس پیشگیری تداوم داشته باشد.





منبع:

1399/12/26
13:22:28
0.0 / 5
1044
تگهای خبر: تاریخ , خرید , سایت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری