مدیركل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

ممنوعیت زنده گیری و حمل و نقل سمندر كوهستانی

ممنوعیت زنده گیری و حمل و نقل سمندر كوهستانی آثارنیوز: لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ممنوعیت زنده گیری و حمل و نقل سمندر کوهستانی آگاهی داد.


سید امین قاسمی امروز ۱۷ اسفندماه، با اشاره به اینکه جلسه کمیته طبیعت گردی لرستان با حضور کارشناسان محیط زیست و گردشگری استان برگزار شد، اظهار نمود: در این نشست کارشناسان حفاظت محیط زیست و گردشگری استان بر حفظ و نگهداری از گونه ی نادر و منحصربه فرد سمندر کوهستانی لرستان تاکید کردند و زنده گیری و حمل و نقل اینگونه جانوری را ممنوع کردند.
وی اشاره کرد: همین طور ایجاد منطقه حفاظت شده شاداب کوه و زیستگاه سمندر کوهستانی لرستان بعنوان منطقه حفاظت شده برای اینگونه جانوری در معرض انقراض عنوان شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان درباب اهداف این کمیته، اشاره کرد: به سبب این جلسه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بعنوان دبیر کمیته طبیعت گردی استان برگزیده شد و قرار شد این دستگاه از ورود تورهای گردشگری در ماه های اسفند و فروردین به محدوده زیستگاهی حفاظت شده سمندر کوهستانی لرستان جلوگیری کند.
قاسمی تاکید کرد: همین طور بوسیله کمیته طبیعت گردی لرستان ممنوعیت زنده گیری سمندر کوهستانی، عدم تخریب و آلوده کردن سراب ها، چشمه سارهای زیستگاهی و نیز ممانعت از هرگونه حمل و نقل و قاچاق گونه مذکور را به تمامی دفاتر گردشگری ابلاغ خواهیم کرد.




منبع:

1399/12/19
14:52:17
0.0 / 5
1175
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری