وزیر گردشگری:

امیدواریم همه به تصمیم ستاد ملی كرونا پایبند باشند

امیدواریم همه به تصمیم ستاد ملی كرونا پایبند باشند به گزارش آثارنیوز گلستان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: امیدواریم همه به آنچه که روز گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا برای سفرهای نوروزی تصمیم گرفته شد پایبند باشند و به غیر از آن عمل نکنند. صحبت های چندگانه خارج از تصمیم ستاد ملی کرونا، سبب اغتشاش ذهنی مردم و سرگردانی فعالین این حوزه می شود.



علی اصغر مونسان عصر امروز در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان در جمع خبرنگاران اظهار نمود: مباحث فراوانی درباب سفرهای نوروزی در ستاد اجتماعی و امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه امسال سه بخش سفر نوروزی خواهیم داشت، بیان کرد: تعدادی از سفرها در قالب تورهای گردشگری بوسیله ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، تحت پروتکلهای دقیق بهداشتی انجام می شود. اقامت نیز در سفرهایی که با تورهای مجاز صورت می گیرد، تحت پروتکلهای سخت گیرانه بهداشتی است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در این راستا تا حالا یک گزارش کرونائی هم از هتل ها نداشتیم و وزارت بهداشت در این بخش کمترین نگرانی را داشت.

مونسان اشاره کرد: بخش دوم سفرها مربوط سفر با وسایل حمل و نقل شخصی و اقامت در مراکز مجاز گردشگری با رعایت پروتکلهای بهداشتی بوده که در این بخش نیز نگرانی کمتر است.

وی اظهار داشت: نگرانی اصلی وزارت بهداشت، از سفرهای بدون برنامه و به شکل انبوه است که اقامت و شیوه رفت وآمد افراد معلوم نیست. معتقدیم این بخش از سفرها خیلی هم برای اقتصاد کشور مفید نیست و تنها مشکلات کرونائی را بیشتر می کند. در این بخش وزارت گردشگری نیز همراهی لازم را برای اعمال محدودیت های سخت گیرانه داشت.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: دستورالعمل مربوط به سفر در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و پس از بررسی، در جلسه روز گذشته این ستاد نهایی شد. بر این اساس سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و سفر به شهرهای دیگر هم تحت پروتکل ها دقیق بهداشتی انجام خواهد گرفت.

مونسان با اشاره به اینکه ما آنچه که ستاد ملی تصمیم گرفته را اجرا می نماییم، تاکید کرد: امیدواریم همه حول محور آنچه که ستاد ملی تصمیم گرفته صحبت و به آن عمل کنند.

وی اشاره کرد: اگر روزی به آن برسیم که همه هتل ها را تعطیل نماییم، ما آمادگی آنرا داریم ولی این کار بطور قطع اتفاق خوبی نیست. هتل ها محل های کنترل شیوع ویروس کرونا بودند و هنگامی که وزارت بهداشت به نقاهتگاه نیاز داشت، ما داوطلبانه به میدان آمدیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همین طور در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، اظهار داشت: در این دولت تعداد تخت های اقامتی کشور به ۴۷۱ هزار تخت رسیده که نسبت به پیش از آن دو برابر شده است.

مونسان اشاره کرد: در طول این مدت حجم صادرات صنایع دستی از کشور با احیای ۹۹ رشته صنایع دستی به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.

مونسان بمنظور حضور در آیین افتتاح متمرکز پروژه های مرمت و احیا حوزه میراث فرهنگی سطح کشور که فردا دوشنبه ۱۸ اسفندماه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، به گلستان سفر کرده است.

در این سفر ۶۵ پروژه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.





منبع:

1399/12/18
18:43:06
0.0 / 5
1106
تگهای خبر: آیین , اقامت , سفر , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری