راز مرگ فرعون مصری

راز مرگ فرعون مصری به گزارش آثارنیوز محققان می گویند شواهد جدید نشان داده است فرعون مصری که با نام تائو دوم شناخته می شود در میدان نبرد کشته شده است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از لایوساینس، نتایج تحقیقات جدید بر مومیایی این فرعون مصری (به انگلیسی: Seqenenre Tao II)، وجود زخم هایی در صورت مومیایی را آشکار کرده است. به نظر می آید کسانی که جسد این فرعون را مومیایی می کردند کوشیده اند این جراحات را پنهان کنند.
با عنایت به جراحاتی که در پیشانی، گونه ها و نزدیک چشم های این مومیایی وجود دارد و با عنایت به زخم خنجر که در بخش پایینی جمجمه او وجود دارد به نظر می آید این فرعون از تمامی زاویه ها توسط مهاجمان محاصره شده بوده است.
کارشناس اصلی این تحقیق در اطلاعیه ای نوشت: «نتایج بررسی نشان داده است این فرعون در کنار سربازانش در خط مقدم حضور داشته و جانش را برای آزادی مصر به خطر انداخته است.»
سال ها پیش باستان شناسان از وجود چندین جراحت بر روی این مومیایی آگاه شده بودند اما تحقیقات جدید جراحات جدیدی را آشکار کرده که پیشتر از نظرها پنهان مانده بود و بر مبنای همین جراحات جدید می توان نتیجه گرفت که این فرعون در میدان نبرد کشته شده است.
«تائو دوم» در فاصله بین ۱۵۵۸ قبل از میلاد تا ۱۵۵۳ قبل از میلاد بر جنوب مصر حکمفرمایی می کرد؛ دوره ای که در آن مصر توسط «هیکسوس» ها اشغال شده بود.
هرچند به نظر می آید این فرعون در میدان نبرد جانش را از دست داده است اما در نهایت نوادگان وی در جنگ با «هیسکوس»ها پیروز شدند.



1399/11/29
23:13:49
0.0 / 5
1157
تگهای خبر: بنا , مومیایی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری