كشف یك مومیایی با زبانی از جنس طلا

كشف یك مومیایی با زبانی از جنس طلا باستان شناسان در مصر یک مومیایی با زبانی از جنس طلا کشف کرده اند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از لایوساینس، باستان شناسان در یکی از محوطه های باستانی مصر یک مومیایی ۲۰۰۰ ساله کشف کرده اند که زبانی از جنس طلا در دهانش قرار دارد.
بر مبنای اطلاعیه ای که توسط وزارت آثار باستانی مصر انتشار یافته است، احیانا این زبان طلایی با هدف این که مومیایی در زندگی بعد از مرگ هم بتواند صحبت کند در دهانش قرار داده شده است و اگر این مومیایی قرار بوده با «اوزیریس» ایزد جهان بعد از مرگ مصریان باستان مواجه شود باید می توانست با او صحبت کند.
هنوز معلوم نیست آیا این مومیایی در زمان حیات گرفتار لکنت زبان بوده است یا خیر و همینطور معلوم نیست چرا برای ساخت این زبان از طلا استفاده شده است.
باستان شناسان این مومیایی را در یکی از ۱۶ قبری که در نزدیکی معبدهای «اوزیریس» و «ایزیس» قرار داشتند کشف کرده اند. باستان شناسان پیشتر هم مجموعه ای از سکه ها با تصویر چهره کلئوپاترای هفتم را در این معبدها کشف کرده بودند که نشان داده است این معبدها در دوران حکومت این ملکه مورد استفاده قرار می گرفتند.
در سایر قبرهای ۲۰۰۰ ساله که در این منطقه کشف شده هم گنجینه های قابل توجهی کشف شده است. در یکی از این قبرها مومیایی زنی وجود دارد که یک ماسک مرگ بر روی آن قرار داده شده است. این ماسک که بخش زیادی از جسد را پوشانده به شکل یک چهره خندان ساخته شده است.
در کنار دو مومیایی دیگر هم آثاری از طومارهای باستانی کشف شده است که کارشناسان درحال حاضر مشغول بررسی آنها هستند.


باستان شناسان همینطور مجسمه هایی را کشف کرده اند که کسانی را که در این مکان دفن شده اند به تصویر می کشند. این مجسمه ها به اندازه ای سالم باقی مانده اند که با گذشت تمام این سال ها هنوز مدل مو و جزئیات صورت آنها قابل تشخیص می باشد.




منبع:

1399/11/14
22:31:46
0.0 / 5
1185
تگهای خبر: باستانی , بنا , تصویر , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری