كشف اشیائی بعنوان قدیمی ترین انواع پول

كشف اشیائی بعنوان قدیمی ترین انواع پول باستان شناسان اشیائی از عصر برنز را کشف کرده اند که از قدیمی ترین انوع پول هستند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از لایوساینس، هزاران سال پیش مردم از اشیاء برنزی همچون حلقه های گردن، تیغه های تبر و میله های خمیده شده ای بعنوان پول رایج استفاده می کردند و بدین سان این آثار به یکی از قدیمی ترین انواع پول در جهان تبدیل شد.
باستان شناسان به تازگی بیشتر از ۵۰۰۰ مورد از این آثار باستانی را که به اوایل عصر برنز (۲۱۵۰ قبل از میلاد تا ۱۷۰۰ قبل از میلاد) تعلق داشتند و از حدود ۱۰۰ نقطه در اروپای مرکزی کشف شده بودند مورد بررسی قرار دادند.
با عنایت به این که باستان شناسان مجموعه ای از آثار مشابه (همچون حلقه های گردن، تیغه های تبر و میله های خمیده شده ) را که وزن و اندازه مشابهی دارند در این نقاط کشف کرده اند می توان نتیجه گرفت این تشابه نسبی و همینطور کشف این آثار در چارچوب بسته و مجموعه نشان داده است این آثار ارزش مشخصی داشتند و بعنوان نوعی پول مورد استفاده قرار می گرفتند.


این آثار برای این که بعنوان پول مورد استفاده قرار بگیرند باید در شمار بالا تولید می شدند.
متخصصان معتقدند یکی از خصوصیت های مهم این حلقه ها و تیغه های تبر این است که این آثار عمدا برای مورد استفاده قرار گرفتن بعنوان پول استاندارد و همگون شده بودند.
پول های مدرن یا همان سکه ها و اسکناس ها در حجم بالا و با هدف همسان بودن ساخته می شوند. اما حلقه های عصر برنز در مقایسه با پول های مدرن کمتر همسان هستند چونکه در آن زمان سیستم های دقیق اندازه گیری وزن اشیاء وجود نداشت. مردم وزن اشیاء را بر طبق این که با در دست گرفتن شان چه میزان سنگینی احساس می کنند اندازه گیری می کردند. به زبان دیگر وزن دقیق یک شی ء تا زمانی که به صورت محسوس با شیء مورد نظر دیگر همسان باشد اهمیتی نداشت.
این اشیاء علاوه بر این که اطلاعاتی درباره داد و ستد در عصر برنز عرضه می کنند می توانند در مطالعات درباره تکامل هوش و قدرت حل مشکلات انسان هم مفید باشند.




منبع:

1399/11/06
17:57:26
0.0 / 5
1216
تگهای خبر: استاندارد , باستانی , سیستم , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری