دورخیز تركیه برای جذب ۲۵ میلیون توریست

دورخیز تركیه برای جذب ۲۵ میلیون توریست به گزارش آثارنیوز ترکیه امیدوار است با وجود واکسن کرونا، سال آینده میلیون ها توریست خارجی را جذب نماید.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، با آغاز واکسیناسیون در نقاط مختلف جهان و با وجود امیدواری ها برای داشتن سال بهتری به نسبت ۲۰۲۰، حوزه گردشگری ترکیه که در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع کرونا با کاهش شمار گردشگران روبرو شده بود امیدوار است در سال ۲۰۲۱ شاهد ۲۵ میلیون توریست خارجی باشد.
کارشناسان معتقدند بازگشت صنعت توریسم ترکیه به شرایط قبل از شیوع کرونا دست کم دو سال زمان خواهد برد. درآمد در رابطه با گردشگری تا ۱۲ درصد از اقتصاد ترکیه را دربرگرفته است.
در سال ۲۰۱۹، شمار توریستهای خارجی ترکیه ۴۵.۰۶ میلیون نفر گزارش شده بود که در همان سال درآمد حاصل از گردشگری به ۳۴.۵ میلیارد دلار رسید.
در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۰ شمار توریستهای خارجی که به ترکیه سفر کرده اند ۱۲ میلیون نفر گزارش شده که به نسبت سال قبل با ۷۲ درصد کاهش روبرو شده است.
«سوروری کوراباتیر» رئیس فدراسیون هتل داران ترکیه می گوید: «ما باید در سال ۲۰۲۱ به جذب ۲۵ تا ۳۰ میلیون توریست خارجی برسیم. ۲۰۲۱ سال ایستادن است و ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هم سالهای دویدن هستند.»
روز دوشنبه ترکیه ۱۳۶۹۵ مورد جدید ویروس کرونا و ۱۹۷ مورد جدید مرگ بر اثر مبتلا شدن به این ویروس در یک شبانه روز را گزارش کرد.




منبع:

1399/10/18
23:29:05
0.0 / 5
1295
تگهای خبر: توریست , سفر , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری