خیاطیان مطرح كرد؛

تأسیسات گردشگری مبتلایان به كرونا را پذیرش نمی كنند

تأسیسات گردشگری مبتلایان به كرونا را پذیرش نمی كنند معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از 17 هزار ثبت نام انجام شده در سامانه جانا آگاهی داد و اظهار داشت: هتل ها از پذیرش افراد دارای سابقه کووید 19 جلوگیری می کنند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، محمد خیاطیان اظهار داشت: راه اندازی گردشگری هوشمند از طرف آقای تیموری معاون گردشگری کشور در مهرماه سال جاری عنوان شد. در همین راستا با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پلتفرمی را برای بارگذاری اطلاعات تأسیسات گردشگری و گردشگران طراحی کردیم.
او اشاره کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بانک اطلاعاتی افراد را در اختیار ما قرار داد و ما به وسیله سامانه جانا در اختیار تأسیسات گردشگری قرار می دهیم.
خیاطیان بابیان اینکه تا حالا ۱۷ هزار ثبت نام در جانا انجام شده است، اضافه کرد: در این سامانه گزینه ای برای استعلام کد ملی افراد طراحی شده که وضعیت پرونده پزشکی شان توسط تأسیسات گردشگری بررسی می شود.
او اعلام نمود: هتل ها، پرونده پزشکی مسافران را پیش از پذیرش بررسی می کنند و در صورت داشتن سابقه کووید ۱۹ از پذیرش فرد جلوگیری می شود. در واحدهای حمل و نقل، اماکن تاریخی و… نیز این بررسی انجام می شود که افراد با خیال آسوده سفر کنند.
معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این کار را نخستین قدم درباب سفر هوشمند عنوان نمود و اضافه کرد: در آینده با بهره گیری از این سامانه برای محورهای پرازدحام گردشگری کشور نیز برنامه ریزی می نماییم و از این پلت فرم برای مدیریت مراجعه کنندگان به اماکن تاریخی و جلوگیری از ازدحام در این اماکن استفاده خواهیم کرد.
او با اشاره به اینکه این خدمات توسط بخش حاکمیتی در اختیار بخش خصوصی گذاشته شده است، افزود: تأسیسات گردشگری که تا حالا ثبت نام نکرده اند می توانند عضو این سامانه شوند و این خدمات را با عنوان سفر هوشمند از ما دریافت نمایند.

1399/10/16
11:39:34
0.0 / 5
1145
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری