بازگشایی بناهای تاریخی اصفهان

بازگشایی بناهای تاریخی اصفهان اصفهان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار داشت: باتوجه به سیر نزولی کرونا و تبدیل وضعیت استان اصفهان از قرمز به نارنجی و سپس زرد، بر طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا، تمامی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری تحت نظارت این اداره کل بازگشایی شد.


فریدون اللهیاری اعلام نمود: همزمان با شیوع موج سوم بیماری کرونا در منطقه فلات مرکزی ایران، بیش از ۵۰۰ بنای تاریخی و جاذبه گردشگری تحت نظارت این اداره کل بر طبق مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا از شروع آذرماه سال جاری تعطیل شد.
او افزود: باتوجه به سیر نزولی کرونا و تبدیل وضعیت استان اصفهان از قرمز به نارنجی و سپس زرد، بر طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا، تمامی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری تحت نظارت این اداره کل بازگشایی شد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، اللهیاری با اشاره به نحوه بازدید از این مجموعه ها اشاره کرد: بر طبق دستورالعمل های بهداشتی صادره از ستاد مبارزه با بیماری کرونا و همچنبن مصوبات صادره از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضمن استقرار دستگاه های ضدعفونی در ورودی بناهای تاریخی شاخص، بازدید از بناهای دارای فضای سرپوشیده، با رعایت حضور محدود گردشگران در این بناها انجام شده و بناهای دارای فضای باز نیز با محدودیت های کمتر میزبان گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی استان خواهند بود.
استان اصفهان دارای بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی شناخته شده است که از این تعداد بیش از ۱۸۰۰ اثر در لیست آثار ملی و بیش از ۷ اثر نیز در لیست میراث بشری به ثبت جهانی رسیده است.



1399/10/15
01:04:02
0.0 / 5
1175
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری