كار از هیاهوی تبلیغاتی گذشته...

می خواستند ابروی نیما را درست كنند، چشمش را كور كردند!

می خواستند ابروی نیما را درست كنند، چشمش را كور كردند! آثارنیوز: «باید از این همه تعلل تعجب کرد که با مدیریت کلان و حضور مستقیم شهردار، وضعیت خانه شاعری جهانی بعد از وعده های بسیار همچنان اسفبار است. باور کنید خانه نیما به زیباسازی نیاز ندارد، هیاهوی تبلیغاتی و بدون عمل را دیگر نمی توان باور کرد. از یک سو می گویند اقدامات حفاظتی مانند احیای بخش هایی از پشت بام انجام شده، اما امروز هیچ خبری از ناودان و شیروانی خانه نیست»!


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، غیب شدن مرمتگرانِ خانه نیما را شاید از اوایل امسال گوشزد کرده بودند، خانه ای که بعضی می گویند پیش از شیوع ویروس کرونا هم دیگر مرمتگر به چشم ندید تا همین روز گذشته ۱۱ دی که دو نفر به ظاهر مسوول یا کارشناس به خانه سر زدند، ولی هیچ کدام دلیلی برای ریزش نکردن سقفی که بیش از یک سال از شروع آوار شدنش در میانه ی خانه می گذرد، نیست.
خانه نیما یوشیج - پدر شعر نو فارسی – که در طول حدود سه سال قبل دردسرها و حاشیه های مختلفی را تجربه کرد، از خروج از ثبت خانه گرفته تا مالکی که می خواست آنرا تخریب کند و در نهایت فکر ایجاد سفره خانه به سرش افتاد تا خریدِ خانه توسط سازمان زیباسازی و قول هایی که برای مرمت و احیای آن در خرداد سال قبل توسط رئیس سازمان زیباسازی متبوعِ آن، هنوز در سکوت راهی جز متروکه شدن بیشتر ندارد و گاهی صدای اعتراضِ علاقمندان به نیما و هنرهایش این خانه از فراموشی کامل نجات می دهد.
طبق تصاویر و توضیحاتی که هر روز از روند مرمت که نه، بی توجهی به این بنای تاریخی و مهم می گذرد، بنظر می رسد قصد داشتند ابروی خانه را درست کنند، چشمش را هم کور کرده اند و حالا خانه نیما حتی نه سقف دارد و نه شیروانی.
خانه نیما یوشیج - مرداد ۱۳۹۷


منبع:

1399/10/13
13:30:15
0.0 / 5
1269
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری