واكنش شهرداری به تخریب سینما ایران

واكنش شهرداری به تخریب سینما ایران به گزارش آثارنیوز شهردار منطقه 12 با اشاره به موضوع تخریب سینما ایران اظهار داشت: هنور رای دیوان عدالت اداری به ما ابلاغ نشده و امیدواریم با مذاکره مسئله حل شود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، علی محمد سعادتی در صفحه توییتر خود با انتشار مطلبی در واکنش به تخریب سینما ایران عنوان کرد: "این روزها ماجرای سینمای ایران نقل همه محافل است، باید پرسید که انتظارتان از شهرداری تهران چیست؟ مادامی که معاونت سینمایی وزارت ارشاد با انحلال سینما موافقت می نماید و میراث فرهنگی در محکمه قضایی طبق روال مغلوب می گردد، شهرداری تهران باید در مقابل دستور قضایی چگونه مقاومت نماید؟"
وی افزود: " بجای آدرس غلط به افکار عمومی، با خود مرور نمایید که کدام نهاد به اندازه شهرداری تهران درباب پاسداری از فرهنگ و هویت لاله زار تلاش نمود است؟ مرمت خانه اتحادیه، تئاتر نصر، خانه های پیرنیا و موزه سینما، باغ علاءالدوله و ساماندی لاله زار شمالی گوشه ای از این تلاشها است."
شهردار منطقه ۱۲ نوشت: "هنوز رای دیوان عدالت اداری به ما در شهرداری منطقه ۱۲ ابلاغ نگردیده است، امیدواریم با مذاکره و بهره گیری از ظرفیت های قانونی با مالکان مجموعه سینما ایران به نقطه ای مشترک و تفاهمی برد_برد برسیم. چونکه نتیجه رویکردهای منفعلانه قبلی پیرامون صیانت از میراث فرهنگی در شهر هویدا است."






منبع:

1399/10/06
19:45:57
5.0 / 5
1534
تگهای خبر: فرهنگ , موزه , میراث فرهنگی , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری