دوربین های شبكه العالم در بازار تجریش

دوربین های شبكه العالم در بازار تجریش آثارنیوز: بازار تجریش تهران از بعد تاریخی، مردم شناسی و گردشگری در مستند جدید شبکه العالم تحت عنوان «سوق تجریش» به تصویر کشیده می شود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، مستند «سوق تجریش» به تهیه کنندگی حمزه علیرضایی، بازار سنتی و مسقف تاریخی، تاریخچه این بازار، جایگاه مردم شناسی و جاذبه گردشگری را به تصویر می کشد.
علیرضایی دراین زمینه اظهار داشت: در این مستند که از ورودی حرم امام زاده صالح وارد بازار تجریش می شویم، با کسبه و اهالی قدیمی آن منطقه در مورد قدمت و سبک معماری این بازار و بافت تکیه بزرگ و کوچک آن و جایگاه این بازار نزد مردم گفت و گو کرده ایم.
وی اشاره کرد: کاربرد تکیه بزرگ و کوچک در روزهای محرم که آماده مراسم های سوگواری می شود، بررسی صنایع دستی و خشگبار و مرکبات و شیرینی های محلی موجود در این بازار، جذب توریستهای خارجی فراوان به این بازار همراه با تصاویر بسیار ناب و رنگارنگ از این بازارچه از خاصیت های این مستند است.
مستند «سوق تجریش» به تهیه کنندگی و تدوین؛ حمزه علیرضایی، تصویربرداری؛ اصغر عزیزی و حسین اسماعیلی، صدابرداری؛ محسن معطری و اجرای علا قاسمی، ۳۰ آذر ساعت ۲۱ به وقت تهران به روی آنتن شبکه العالم خواهد رفت.




منبع:

1399/10/01
17:39:33
5.0 / 5
1314
تگهای خبر: تاریخ , تصویر , توریست , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری