كارشناس شهرسازی معماری مطرح كرد

دریاچه شورابیل در مرز خفگی

دریاچه شورابیل در مرز خفگی اردبیل یک کارشناس معماری معتقد است: نبود چشم انداز مدیریتی، اتاق فکر، سبب شده ساختمان های بتنی که کوچکترین زیبایی بصری هم ندارند دریاچه زیبا و منحصر به فرد شورابیل را محاصره کنند و این دریاچه را به مرز خفگی ببرند.


کرم زاده شیرانی مدرس دانشگاه های اردبیل در گفت و گو با ایسنا به تجربه مختلف ساخت و ساز توسعه شهری چندسال اخیر اردبیل در مورد شهرک های کوثر و نادری اشاره نمود و اظهار داشت: برنامه مشخصی در الگوی توسعه شهری نداریم.
وی افزود: اوج بی برنامگی را در چشم اندازی شهری مشاهده نماییم و حالا این تجربه تلخ نباید در مورد زمین پادگان شهر که به شدت نیازمند فضا و تنفس گاه شهری است تکرار شود.
کرم زاده شیرانی اعتقاد دارد، اردبیل از نبود چشم انداز شهری درحوزه معماری و نبودن فضای مناسب و متوازن رنج می برد. به صورتی که ساختار یک شهر، از نظر زیبایی بصری، ساختارهای فضاهای فرهنگی و اجتماعی، فضاهای سبز نشان دهنده نگاه، عمق تفکر و چشم اندازی است که مسؤلین هر شهری نسبت به شهر و آینده آن دارند.
وی تصریح کرد: امیدوارم مسؤلان شهری و حتی استانی، در مورد زمین پادگان در حق کهن شهر اردبیل و شهروندان اجحاف نکنند.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، پادگان ارتش اردبیل در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار در اوایل دوره پهلوی راه اندازی شد اما گسترش شهر سبب شد پادگانی که روزگارانی در خارج از محدوده شهر قرار داشت در مرکز شهراردبیل قرار گیرد و پس از زمزمه های خروج پادگان ها از داخل شهر به خارج از شهر ها، پادگان اردبیل به محل تقابل دودیدگاه تبدیل شد که در یک طرف مطالبه گرانی بودند که خواهان بهره برداری اصولی از زمین پادگان با ایجاد مراکز فرهنگی، پارک و... و به عبارتی ترسیم چشم انداز شهری هستند و در دیگر سو موافقان تجاری سازی زمین پادگان با ایجاد کاربری های مسکونی و تجاری قرار دارند.



1399/09/30
18:18:37
5.0 / 5
1167
تگهای خبر: راه اندازی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری